Parcourir par sujet "Reading"

Trier par : Ordre : Résultats :

  • Hamdoud, Amina; Bensemmane, Faiza (University of Algiers 2 Abou El Kacem Saadallah, 2021)
    wherein students need to continually use their metacognitive knowledge, but often experience weak monitoring and regulation strategies. This research was carried out to investigate the state of their metacognitive knowledge ...
  • Hamdoud, Amina; Bensemmane, Faiza (Directeur de thèse) (University of Algiers. Faculty of Letters and Languages, 2009)
    The research concern of this dissertation is to highlight the importance of a vital aspect of the psycholinguistic processes in reading: metacognition. The rationale of this study is to display the link between the readers' ...
  • Belferd Benseddik, Lamia; Bensafi, Zoulikha (Directeur de thèse) (UNIVERSITY OF ALGIERS 2. Faculty of Foreign Languages, 2020)
    Teachers seek to integrate Innovative Resources in the teaching of Reading Techniques Courses in order to create meaningful environments and provide students with a possibility to use the target language in form of reading ...
  • بن صيفية, أحمد (مجلة المفكر -جامعة الجزائر2-أبو القاسم سعد الله-, 2024-06-15)
    ترتكز هذه الدراسة على مفهوم السجل النصي كواجهة خلفية للخطاب الشعري تعمل على التفاعل مع البنية الذهنية للقارئ بما يؤدي إلى إعادة إنتاج الخطاب حسب كفاءة الذات القارئة، ومخزونها الثقافي، وفي هذا الإطار تعنى الدراسة في جانبها ...
  • بوخنوفة, نورالدين (مجلة اللسانيات التطبيقية- كلية اللغة العربية وأدابها- جامعة الجزائر 02- أبو القاسم سعد الله, 2021-06-19)
    نهدف في بحثنا إلى بيان أهداف مهارة القراءة في أبعادها التعليمية-التعلمية، للناطقين بلغات أخرى، في ظل المستوى (أ1/A1) للإطار الأوروبي المرجعي الموحد للغات. طارحين إشكالية مدى مصداقية اعتماد هذا المرجع الأوروبي للغات، بصفته ...