Digital Deposit of grey literature of Algiers 2 University

الرفاهية النفسية وعلاقتها بالتفكير الإيجابي لدى الطلبة الجامعيين دراسة ميدانية بجامعة البليدة 2

Show simple item record

dc.contributor.author برزوان, حسيبة
dc.contributor.author بهير, حمزة
dc.contributor.author مزاري, سهلة
dc.date.accessioned 2022-11-13T14:11:39Z
dc.date.available 2022-11-13T14:11:39Z
dc.date.issued 2021-11-21
dc.identifier.issn : 2602-7283
dc.identifier.issn EISSN: 2773-3866
dc.identifier.uri http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/3052
dc.description.abstract هدفت الدراسة الحالية إلى الكشف عن مستوى الرفاه لدى عينة قوامها (50) طالبا جامعيا يدرسون في جامعة البليدة2، حيث أنه في هذا الصدد تمت دراسة العلاقة بين التفكير الإيجابي والرفاه النفسي. ولتحقيق هذه الأهداف تم استخدام مقياس الرفاه النفسي ومقياس التفكير الإيجابي، اعتمادا على المنهج الوصفي نظرا لملائمته لطبيعة هذا البحث. وقد دلت النتائج أن الطلبة الجامعيين يتميزون بمستوى مرتفع من الرفاه النفسي، كما تم التوصل إلى وجود علاقة ارتباطية قوية بين التفكير الإيجابي والرفاه النفسي لدى هذه العينة. وتبعا لهذه النتائج أوصى الباحثون بضرورة التركيز على دراسة كل أبعاد الرفاه النفسي لدى كل أطياف المجتمع، وكذا بناء برامج تهدف إلى الرفع من مستوى الرفاه النفسي لدى الطلبة الجامعيين على وجه الخصوص كونهم لبنة المجتمع الراقي والمتقدم. The current study aimed to reveal the level of well-being of a sample of (50) students at the University of Blida 2, and to study the relationship between positive thinking and psychological well-being in this important research sample. The research relied on the descriptive approach. In this research, the psychological well-being scale and the positive thinking scale were used. The results of the study indicated that university students are characterized by a high level of psychological well-being, and found a strong relationship between positive thinking and psychological well-being in the same sample, and through the results reached, researchers recommend the need to focus on studying all dimensions of psychological well-being in all spectrums of society, as well as Building programs aimed at raising the level of psychological well-being among university students. ar_AR
dc.language.iso Ar ar_AR
dc.relation.ispartofseries 1;37
dc.relation.ispartofseries 1;37
dc.subject الرفاه النفسي؛ التفكير الإيجابي. ar_AR
dc.subject psychological well-being; positive thinking; ar_AR
dc.title الرفاهية النفسية وعلاقتها بالتفكير الإيجابي لدى الطلبة الجامعيين دراسة ميدانية بجامعة البليدة 2 ar_AR
dc.title.alternative relationship between Psychological well-being and positive thinking among university students- a field study at the University of Blida 2- ar_AR
dc.type Article ar_AR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account