Digital Deposit of grey literature of Algiers 2 University

قلق الامتحان وعلاقته بالتعلم المنظم ذاتيا لدى التلاميذ المقبلين على اجتياز امتحان السنة الخامسة ابتدائي

Show simple item record

dc.contributor.author أمينة, رابح الله
dc.contributor.author جميلة, سليماني
dc.date.accessioned 2022-11-14T06:00:32Z
dc.date.available 2022-11-14T06:00:32Z
dc.date.issued 2021-11-19
dc.identifier.issn EISSN: 2602-6384
dc.identifier.issn ISSN : 2253-0495
dc.identifier.uri http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/3060
dc.description.abstract هدفت الدراسة الحالية إلى الكشف عن العلاقة الموجودة بين قلق الامتحان والتعلم المنظم ذاتيا لدى التلاميذ المقبلين على اجتياز امتحان السنة الخامسة ابتدائي. أجريت على عينة قوامها(50) تلميذ مقبلين على امتحان سنة الخامسة إبتدائي. وللتحقق من فرضيات الدراسة تم تطبيق مقياس مقياس التعلم المنظم ذاتيا لـ Purdie ومقياس قلق الامتحان لحامد زهران. بينت نتائج الدراسة وجود علاقة بين التعلم المنظم ذاتيا و قلق الامتحان لدى التلاميذ المقبلين على امتحان السنة الخامسة ابتدائي .كما بينت الدراسة عدم وجود فروق دالة بين الذكور والإناث في مستوى التعلم المنظم ذاتيا .إضافة عدم وجود فروق دالة في مستوى قلق الامتحان بين الذكور و الإناث. The present study aimed to detect the relationship between exam’s anxiety and self-regulated learning among pupils coming to pass the fifth year of primary school exam.This study was conducted on a sample of )50( pupils. In order to verify the hypotheses.The Purdie’s self-regulated learning scale and Hamed Zahran’s exam’s anxiety scale. Were applied.The results showed correlation between exam’s anxiety and self-regulated learning among pupils coming to pass the fifth year of primary school .The study also showed there are no statistically significant differences between males and females in the level of self-regulated learning.In addition to no statistically significant differences between males and females in the level of exam’s anxiety. ar_AR
dc.language.iso Ar ar_AR
dc.publisher المرشد ar_AR
dc.relation.ispartofseries ;المجلد11 الرقم 2
dc.subject قلق الإمتحان- التعلم المنظم ذاتيا-إمتحان السنة الخامسة إبتدائي ar_AR
dc.subject exam’s anxiety-self-regulated learning-fifth year of primary school exam ar_AR
dc.title قلق الامتحان وعلاقته بالتعلم المنظم ذاتيا لدى التلاميذ المقبلين على اجتياز امتحان السنة الخامسة ابتدائي ar_AR
dc.title.alternative The relationship between exam’s anxiety and self-regulated learning among pupils coming to pass the fifth year of primary school exam ar_AR
dc.type Article ar_AR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account