Abstract:
هدفت الدراسة الحالية إلى معرفة مستوى تقبل الإرشاد النفسي عن بعد لدى الطلبة الجامعيين، والكشف عن الفروق في مستوى تقبلهم للإرشاد النفسي عن بعد وفقا لمتغير الجنس. وطبقت هذه الدراسة على عينة قوامها 300 طالب منهم (166) طالبة و(134) طالب.
تم تطبيق مقياس تقبل الإرشاد النفسي عن بعد تم إعداده لهذه الدراسة,
وبينت النتائج وجود مستوى دون المتوسط لدى عينة الدراسة في تقبلهم للإرشاد النفسي عن بعد، ووجود فروق في مستوى تقبلهم للإرشاد عن بعد وفقا لمتغير الجنس.
The present study aimed to determine the level of acceptance of psychological tele-counseling among university students, and the differences in the level of acceptance of psychological tele-counseling by sex. This study was conducted on a sample of 300 students (166 women, 134 men). A psychological tele-counseling acceptance scale designed for this study was applied. The results showed a lower than average level among the participants in their acceptance of psychological tele-counseling, and there was no difference in the level of their acceptance of psychological tele-counseling according to the gender.