Digital Deposit of grey literature of Algiers 2 University

التجربة الجزائرية في التعليم الإلكتروني والتعليم عن بعد وآليات ضمان جودة التعليم العالي في ظل جائحة كورونا

Show simple item record

dc.contributor.author خليفة زواري, أحمد
dc.contributor.author منصر, نادية
dc.date.accessioned 2022-11-14T20:06:24Z
dc.date.available 2022-11-14T20:06:24Z
dc.date.issued 2021-11-19
dc.identifier.issn 2253-0495
dc.identifier.other EISSN: 2602-6384
dc.identifier.uri http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/3140
dc.description.abstract لقد كشفت جائحة كورونا الخلل الكبير في طرق التدريس التقليدية وعدم قدرتها على مواجهة الأزمات خصوصا بعد الإغلاق التام للمؤسسات التعليمية، وهو ما دفع بالدول والهيئات التعليمية إلى التفكير في الاستفادة من التجارب العملية لطرق واستراتيجيات تدريس أثبتت كفاءتها في دول مختلفة. وعليه، تهدف الدراسة التحليلية الحالية إلى وصف التجربة الجزائرية في التعليم الجامعي خلال فترة جائحة كورونا. وفي ضوء ما توصل إليه الباحثون من نتائج، سنحاول عرض استراتيجية الصف المقلوب كآلية تعليمية فعالة يمكن أن تسهم في تحقيق الجودة في التعليم الجامعي في أوقات الأزمات. The Corona pandemic crisis has revealed great flaws in traditional teaching methods and their inability to face crises especially after schools closure prompted countries to take advantage of the practical experiences in teaching methods and strategies which have proven their efficiency in different countries. The current analytic study aims therefore to describe the algerian experience in university education during the Corona pandemic period. In light of the researchers' findings, we will try to present the flipped classroom strategy as an effective educational mechanism that can contribute to achieving quality in higher education in times of crisis. ar_AR
dc.language.iso Ar ar_AR
dc.publisher المرشد ar_AR
dc.relation.ispartofseries ;المجلد11 الرقم 2
dc.subject distance learning- e-learning, Mechanisms to ensure the quality التعليم عن بعد- التعليم الإلكتروني- آليات ضمان الجودة ar_AR
dc.title التجربة الجزائرية في التعليم الإلكتروني والتعليم عن بعد وآليات ضمان جودة التعليم العالي في ظل جائحة كورونا ar_AR
dc.title.alternative The Algerian experience of e-learning and distance learning and the mechanisms used to ensure quality of higher education in light of the corona pandemic disease ar_AR
dc.type Article ar_AR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account