Digital Deposit of grey literature of Algiers 2 University

دور الكتاتيب القرآنية آثناء الفترة الإستعمارية

Show simple item record

dc.contributor.author صايفي, راضية
dc.date.accessioned 2023-01-09T07:42:06Z
dc.date.available 2023-01-09T07:42:06Z
dc.date.issued 2022-06-14
dc.identifier.issn 2549-3830
dc.identifier.issn E-ISSN 2661-7498
dc.identifier.uri http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/4323
dc.description.abstract هدف هذه الدراسة النظرية إلى الوقوف عند السيرورة التاريخية لدور الكتاتيب القرآنية في التربية والتعليم في الجزائر في عهد الإحتلال، من خلال إحتلالها للمكانة الإجتماعية والثقافية، إذ لعبت دورا كبيرا في البناء الإجتماعي للمجتمع حيث ساهمت في تربية الطفل من خلال ما تلقنه من مبادئ القراءة، والكتابة، وحفظ القرآن الكريم. لذا سنحاول في دراستنا هذه التسليط الأضواء على دور الكتاتيب القرآنية آثناء الفترة الإستعمارية This theoretical study aims to examine the historical process of the role of Quranic writings in education in Algeria during the occupation era, through their occupation of the social and cultural position, as it played a major role in the social construction of society as it contributed to raising the child through what they learned from the principles of reading and writing And memorizing the Holy Quran. Therefore, in our study, wewill try to shed light on the role of the Qur’anic schools during the colonial period. ar_AR
dc.language.iso Ar ar_AR
dc.publisher مجلة المفكر-جامعة الجزائر2-أبو القاسم سعد الله- ar_AR
dc.relation.ispartofseries المجلد6;العدد1
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject الكتاتيب ar_AR
dc.subject التربية ar_AR
dc.subject التعليم ar_AR
dc.subject معلم القران ar_AR
dc.subject طرق التدريس ar_AR
dc.subject البرامج ar_AR
dc.subject madrassahs ar_AR
dc.subject education ar_AR
dc.subject education ar_AR
dc.subject teacher of the Qur’an ar_AR
dc.subject teaching methods ar_AR
dc.subject prais ar_AR
dc.title دور الكتاتيب القرآنية آثناء الفترة الإستعمارية ar_AR
dc.title.alternative The role of Quranic schools during the colonial period ar_AR
dc.type Article ar_AR


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account