Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author حدون, كنزة
dc.contributor.author لعريبي, نورية
dc.date.accessioned 2023-01-15T08:15:48Z
dc.date.available 2023-01-15T08:15:48Z
dc.date.issued 2021-12-31
dc.identifier.issn 2549-3830
dc.identifier.issn E-ISSN 2661-7498
dc.identifier.uri http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/4375
dc.description.abstract تهدف هذه الدراسة للإجابة على التساؤل التالي: هل تلميذ السنة الخامسة يمكنه تقدير كم مجموعة في نظام غير الرمزي و في النظام الرمزي؟. ومن أجل هذه الدراسة استعملنا المنهج الوصفي التحليلي، وبعض بنود من اختبار Zareki-R التي تقيس تقدير الكم. بلغت عينة الدراسة 46 تلميذ وتلميذة من السنة الخامسة ابتدائي. وتوصلنا إلى أن التلميذ في السنة الخامسة ابتدائي يمكنه تقدير كم في النظام غير الرمزي وفي النظام الرمزي، كما توصلت هذه الدراسة إلى أن العينة كان أدائهم في تقدير الكم في النظام الرمزي أحسن من تقدير الكم في النظام غير الرمزي. This study aims to answer the following question: Can Fifth-year primary school student estimate a quantity in the non-symbolic system and in the symbolic system? And the Fifth-year primary school student are better in the non - symbolic system than the symbolic one? For this study, the descriptive analytic approach and some items of the Zareki-R test measuring quantity estimation were used And Ahmed Zareki's intelligence test. The sample of the study was 46 students in the fifth grade of primary school. This study revealed that a fifth-grade primary school student could estimate quantity in both the non-symbolic and symbolic systems, and that the sample study performed better in estimating quantity in the symbolic system than in the non-symbolic system. ar_AR
dc.language.iso Ar ar_AR
dc.publisher مجلة المفكر-جامعة الجزائر2-أبو القاسم سعد الله- ar_AR
dc.relation.ispartofseries المجلد5;العدد2
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject تقدير الكم ar_AR
dc.subject النظام الرمزي ar_AR
dc.subject النظام غير الرمزي ar_AR
dc.subject الحساب ar_AR
dc.subject تلميذ ar_AR
dc.subject quantity estimation ar_AR
dc.subject symbolique système ar_AR
dc.subject non symbolique system ar_AR
dc.subject arithmetic ar_AR
dc.subject student ar_AR
dc.title تقدير الكم عند تلميذ السنة الخامسة ابتدائي ar_AR
dc.title.alternative Quantity estimation of the symbolic and non-symbolic system of the fifth grade primary school student ar_AR
dc.type Article ar_AR


Fichier(s) constituant ce document

Les fichiers de licence suivants sont associés à ce document :

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Excepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Chercher dans le dépôt


Recherche avancée

Parcourir

Mon compte