الخلاصة:
هدفت الدراسة إلى الكشف عن اتجاهات طلبة قسم العلوم نحو التعليم الإلكتروني في جامعة الأزهر في المحافظات الجنوبية " قطاع غزة"، والتعرف على الفروق في اتجاهات الطلبة نحو التعليم الإلكتروني تبعاً لمتغير المؤهل العلمي ،وتوصلت نتائج الدراسة إلى ان اتجاهات طلبة قسم العلوم نحو التعليم الإلكتروني إيجابية ،و عدم وجود فروق دالة إحصائياً في الاتجاهات نحو التعليم الإلكتروني لدى طلبة قسم العلوم تعزى للمؤهل العلمي (بكالوريوس – ماجستير)
The study aimed to reveal the attitudes of the students of the
Department of Science towards e-learning in AL-Azhar university in the
southern governorates "Gaza Strip" and to identify the differences in the
attitudes of students towards e-learning due scientific qualification, the
result of the study concluded that the attitudes of the students of the
department of Science towards e-learning are positive and there are nosignificant differences in the attitudes towards E-Learning among students
of the Department of Science due to the scientific qualification (bachelor –
master's) .