Digital Deposit of grey literature of Algiers 2 University

أثر المتون النحوية في تعليم اللغة العربية

Show simple item record

dc.contributor.author عامر, أكحل
dc.date.accessioned 2023-01-22T11:42:40Z
dc.date.available 2023-01-22T11:42:40Z
dc.date.issued 2022-12-31
dc.identifier.issn 2549-3830
dc.identifier.issn E-ISSN 2661-7498
dc.identifier.uri http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/4634
dc.description.abstract إن الاهتمام بتعليم النحو يدخل في صلب تعلم العربية، وقد درج العرب على الاهتمام بهذا العلم لما له من دور في تمكين استعمال العربية وزيادة انتشاراها واتقانها بين الناطقين بها أو الناطقين بغيرها، ولعل المتون النحوية أحد أهم تلك الجهود التي قام بها الأوائل لتيسير تعلم العربية والتحكم بناصيتها، ويشهد واقعنا تراجع الاهتمام بحفظ المتون النحوية، والتركيز على شرحها، وهو ما قد يجده المهتم سببا لتراجع أعداد المتحكمين في هذا العلم من الأساتذة والطلبة على حد سواء ولهذا جاء بحثنا موسوما بــــــــ: أثر المتون النحوية في تعليم اللغة العربية. The interest in grammar education is at the heart of learning Arabic, and Arabs have traditionally taken care of this science because of its role in enabling the use of Arabic and increasing its prevalence and mastery among speakers or speakers of others, and perhaps the grammatical content is one of the most important efforts made by the first to facilitate the learning of Arabic and control its intentions, and our reality sees a decline in interest in reserving grammatical content, and a focus on explaining it, which may be found by the interested reason for the decline in the numbers of teachers and students in control of this science. Both of which is why our research is marked by: The impact of grammatical durability on Arabic language education. ar_AR
dc.language.iso Ar ar_AR
dc.publisher مجلة المفكر-جامعة الجزائر2-أبو القاسم سعد الله- ar_AR
dc.relation.ispartofseries المجلد6;العدد2
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject المتن ar_AR
dc.subject اللغة العربية ar_AR
dc.subject تعليم ar_AR
dc.subject Education ar_AR
dc.subject Grammar ar_AR
dc.subject Arabic ar_AR
dc.title أثر المتون النحوية في تعليم اللغة العربية ar_AR
dc.title.alternative The impact of grammatical durability on Arabic language education ar_AR
dc.type Article ar_AR


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account