Digital Deposit of grey literature of Algiers 2 University

المصطلحات الصوتية ودلالتها عند اللغويين والقراء

Show simple item record

dc.contributor.author قرماط, عبد القادر
dc.contributor.author رتيمة, محمد العيد ( مدير البحث )
dc.date.accessioned 2023-03-14T08:53:33Z
dc.date.available 2023-03-14T08:53:33Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/5058
dc.description.abstract تعد ميطة تحديد مصطمحات الدرس الصهتي من أبرز القضايا التي تم التطرق إليياقديطا وحديثا، وقد انصب اىتطام تمك الد ا رسات عمى تحميل الطصطمح الصهتي كطا ورد عظد عمطاء العربية القدماء، وبيان الفروق الصهتية بين مصطمح اتالمغهيين والق ا رء، ومن ثم جاءت محاولتظا في بيان الطصمطمح الصهتي ودلالتو عظد المغهيين والق ا رء من خلال مدى اقت ا رب دلالة الطصطمح لدى الفئتين قديطا وحديثا أو ابتعاده عظو.كطا قطظا برصد ملامح التطهر الحاصل في الطفاهيم الصهتية عظد القدماء والطحدثين من لغهيين وق ا رء، والكشف عن ماىهمتشابو وجمي، وغامض وفيو التباس The task of defining the terminology of the phonetic lesson is one of the most prominent issues that have been addressed in the past and in modern times. Those studies focused on analyzing the phonetic term as mentioned by ancient Arabic scholars, and clarifying the phonemic differences between the linguists’ terms and readers ‘terms. Then, came our attempt to clarify the phonemic term and its significance to linguists and readers through the extent to which the connotation of the term is close to the two groups, in ancient and modern times, or else is far from it. We also monitored the features of the development in the phonetic concepts for ancient and modern linguists and readers, and we detected what is similar and clear from what is mysterious and ambiguous ar_AR
dc.language.iso Ar ar_AR
dc.publisher University of algiers2 Abu El Kacem Saad Allah جامعة الجزائر2 أبو القاسم سعد الله ar_AR
dc.subject المصطلح الصوتي ar_AR
dc.subject مخارج الأصوات ar_AR
dc.subject الأصوات اللغوية ar_AR
dc.title المصطلحات الصوتية ودلالتها عند اللغويين والقراء ar_AR
dc.type Thesis ar_AR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account