Show simple item record

dc.contributor.author عماري, خيرة
dc.date.accessioned 2023-05-07T11:49:29Z
dc.date.available 2023-05-07T11:49:29Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/5172
dc.description.abstract يندرج مقياس " مناهج فلسفية حديثة و معاصرة " ضمن شبكة من المقاييس الموجهة لطالب الفلسفة في السنة الثالثة ليسانس . و يقدم معالجة لأبرز المناهج الفلسفية في المرحلة الحديثة و المعاصرة و التي تمكّن طالب الفلسفة من التعرف و اكتساب مهارات منهجية بالدرجة الأولى و إبستيمية بالدرجة الثانية . تدعيماً و تفصيلاً لما يقترحه مقياس " الفلسفة الحديثة و المعاصرة . ولانّ المناهج -الفلسفية القديمة منها و الحديثة- ليست إلا أنعكاسا ً لبنية فكرية سادت في ذلك العصر ، سيجد الطالب ذلك التباين و الإختلاف بين مناهج فترة الحداثة و مناهج فترة المعاصرة ، و التي تساهم في تكوين و تعزيز و إثراء الرؤية الفلسفية لطالب الفلسفة . و من أجل بلوغ ذلك جاءت هذه المطبوعة كدعم بيداغوجي يساهم في تكوين طالب الفلسفة ، من خلال المادة المعرفية التي تتضمنها و مستندة في ذلك على التاريخ و التحليل معاً The scale of "Modern and Contemporary Philosophical Approaches" is part of a network of measures directed to students of philosophy in the third year of their bachelor's degree. It presents a treatment of the most prominent philosophical approaches in the modern and contemporary stage, which enables the student of philosophy to identify and acquire methodological skills in the first degree and epistemic skills in the second degree. In support and detail of what is suggested by the "Modern and Contemporary Philosophy" scale. And because the curricula - both ancient and modern - are nothing but a reflection of the intellectual structure that prevailed in that era, the student will find that discrepancy and difference between the curricula of the modern period and the curricula of the contemporary period, which contribute to the formation, strengthening and enrichment of the philosophical vision of the student of philosophy. In order to achieve this, this publication came as a pedagogical support that contributes to the formation of the student of philosophy, through the cognitive material it contains and based on that on history and analysistogether. ar_AR
dc.language.iso Ar ar_AR
dc.publisher University of algiers2 Abu El Kacem Saad Allah جامعة الجزائر2 أبو القاسم سعد الله ar_AR
dc.subject الفلسفة الحديثة - مناهج ar_AR
dc.subject المنهج التجريبي ar_AR
dc.subject المنهج العقلي ar_AR
dc.title مناهج فلسفية حديثة و معاصرة ar_AR
dc.title.alternative محاضرات موجهة لطلبة سنة ثالثة ليسانس فلسفة ar_AR
dc.type Other ar_AR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account