Dépôt Institutionnel Numérique de la production Scientifique et Académique de l'Université d'Alger 2

ممارسة استرجاع باللغة العربية على شبكة الانترنت لدى الطلبة الجامعيين عينة من طلبة جامعة الجزائر 2 ابو القاسم سعد الله

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author قادري, امال
dc.date.accessioned 2023-05-17T13:22:36Z
dc.date.available 2023-05-17T13:22:36Z
dc.date.issued 2022-02-28
dc.identifier.uri http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/5242
dc.description.abstract Abstract Mastering the techniques and tools or even methodologies of academic document research in a context of overabundance of information and technological tools proves to be a real challenge for the student throughout his university course, especially since online document research operations have an impact on the quality of learning and therefore the student's success. It is in this perspective that this article addresses the issue of information research practices conducted by a sample of students at the University of Algiers2 Abou El Kacem Saâdallah, as well as the constraints encountered. ar_AR
dc.language.iso Ar ar_AR
dc.publisher جامعة الجزائر2 الو القاسم سعد الله univercité aboulkacem saadallah ar_AR
dc.relation.ispartofseries مجلة افكار افاق;المجلد 10العدد&
dc.subject استرجاع المعلومات ar_AR
dc.subject الانترنت ar_AR
dc.subject جامعة الجزائر2 ar_AR
dc.title ممارسة استرجاع باللغة العربية على شبكة الانترنت لدى الطلبة الجامعيين عينة من طلبة جامعة الجزائر 2 ابو القاسم سعد الله ar_AR
dc.title.alternative formation retrieval practices in Arabic on the internet among students at the university: a sample of students from the university of Algeria 2 Abou El Kacem Saad Allah -as a model Pratiques de recherches documentaires en langue arabe sur le Net des étudiants algériens : cas des étudiants de l’université Alger2 ar_AR
dc.type Article ar_AR


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Recherche avancée

Parcourir

Mon compte