الخلاصة:
و جودة الحياة لدى المراهق المتمدرس و هذا بهدف التعمق في شخصية التلميذ في مرحلة المراهقةو الكشف عن العلاقة الارتباطية بين كل من الصحة النفسية و جودة الحياة و الصحة النفسيةو فاعلية و فاعلية الذات و جودة الحياة.
اعتمدت الدراسة على المنهج الوصفي الذي يحقق للباحثة فهما أفضل للظاهرة موضع البحث
و قد تم الاعتماد في جمع البيانات على مجموعة من الأدوات تمثلت في : مقياس فاعلية الذات " ، مقياس الصحة النفسية، مقياس جودة الحياة لدى المراهق المتمدرس من إعداد"الباحثة.
This study aimed to know the self efficacy and its rol in the relation ship between the psgchological health and the qwalitg of life for the schooling teeuager in order to dige deep in the students personality in the adolescenceand reveal correlational relation ship between the psychological life and the qwality of life and between the psychological health and the self efficacy also, between self efficacy with qwality of life.
the study used the desci ptive me thod which realizes to the researcher a better under standing of the phenomenon we depend in the data on some tools which are: self efficacy measure, psychological health measurethe qwality of life measure