dc.contributor.author |
سهام, بوخاري
|
|
dc.date.accessioned |
2023-09-06T10:46:59Z |
|
dc.date.available |
2023-09-06T10:46:59Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.uri |
http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/5569 |
|
dc.description.abstract |
تضمن موضوع العلاج المعرفي السلوكي للطفل و المراهق ثلاث جوانب ، أولا مرحلة الطفولة و كل مايتعلق بها من مظاهر ، متطلبات النمو و عوامل الصحة النفسية ، إضافة إلى أهم الاضطرابات التي التي يصاب بها الطفل خلال تلك المرحلة وهي اضطراب تشتت الانتباه و الفرط الحركي ، المخاوف المرضية و الوسواس القهري .و ثانيا مرحلة المراهقة و كل ما يتعلق بها من مشكلات و اضطرابات نفسية و سلوكية اهمها السلوك العدواني و الادماني . اما ثالثا فقد تم التركيز على العلاج المعرفي السلوكي و أهم التقنيات و الاستراتيجيات العلاجية المتعلقة به
Summary
The topic of CBT for children and adolescents included three aspects aspects First, childhood and all related manifestations, Developmental requirements and mental health factors, in addition to the most important disorders that the child develops during that stage, such as distraction disorder and hyperkinetic disorder, Pathological and obsessive-compulsive concerns, and second adolescence and all related problems and psychiatric and behavioral disorders, most important of which are aggressive and addictive behaviour. Thirdly, emphasis has been placed on CBT and its most important therapeutic techniques and strategies |
ar_AR |
dc.language.iso |
Ar |
ar_AR |
dc.publisher |
جامعة الجزائر 2 ابو القاسم سعد الله، university of algiers 2 Abou kacem Saad Allah |
ar_AR |
dc.subject |
مرحلة الطفولة ، مرحلة المراهقة ، العلاج المعرفي السلوكي |
ar_AR |
dc.subject |
Childhood, Adolescence, CBT |
ar_AR |
dc.title |
مقياس العلاج المعرفي السلوكي للطفل و المراهق |
ar_AR |
dc.type |
Learning Object |
ar_AR |