Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
بوجطو, فاطمة الزهراء
|
|
dc.date.accessioned |
2024-02-04T12:19:33Z |
|
dc.date.available |
2024-02-04T12:19:33Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.issn |
2602-5264 |
|
dc.identifier.uri |
http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/5655 |
|
dc.description.abstract |
تهدف هذه الدراسة الى التعرف على مستوى الدافعية للانجاز على التلاميذ
الذين يعانون من صعوبات التعلم االكاديمي،(كتابة، قراءة وحساب) اضافة الى
التعرف مستوى الدافعية للانجاز وعلاقتها بالتحصيل الدراسي لدى عينة
الدراسة، حيث كانت عينة الدراسة من تالميذ يعانون من صعوبات التعلم
الاكاديمية داخل المرا كز في اقسام خاصة بذوي صعوبات التعلم تم تشخيصها
من طرف مختصين بالمركز
This study aims to identify the level of achievement motivation for students who suffer
from academic learning difficulties (writing, reading and arithmetic), in addition to identifying the level of achievement motivation and its relationship to academic achievement among the study sample, where the study sample consisted of students with academic learning difficulties within the centers. In special sections for people with learning difficulties that were diagnosed by specialists in the center. |
ar_AR |
dc.language.iso |
Ar |
ar_AR |
dc.publisher |
مجلة الحكمة للدراسات الفلسفية |
ar_AR |
dc.subject |
صعوبات التعلم |
ar_AR |
dc.subject |
(قراءة كتابة ، حساب) |
ar_AR |
dc.subject |
التحصيل الدراسي |
ar_AR |
dc.subject |
الدافعية للانجاز |
ar_AR |
dc.subject |
التلاميذ |
ar_AR |
dc.subject |
learning difficulties |
ar_AR |
dc.subject |
(reading, writing, arithmetic) |
ar_AR |
dc.subject |
academic achievement |
ar_AR |
dc.subject |
achievement motivation |
ar_AR |
dc.subject |
students |
ar_AR |
dc.title |
الدافعية للانجاز وعلاقتها بالتحصيل الدراسي لدى تلميد ذوي صعوبات التعلم الاكاديمي (الكتابة، الحساب،القراءة) |
ar_AR |
dc.title.alternative |
Achievement motivation and its relationship to academic achievement among students with academic learning difficulties (writing, arithmetic, reading) |
ar_AR |
dc.type |
Article |
ar_AR |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée