Digital Deposit of grey literature of Algiers 2 University

الإطار المرجعي للمصطلح في تعليمية اللغات، مناهج التّعليم المتوسط أنموذجا

Show simple item record

dc.contributor.author شريفي, ليلى
dc.date.accessioned 2024-02-07T12:09:09Z
dc.date.available 2024-02-07T12:09:09Z
dc.date.issued 2023-04-20
dc.identifier.issn 2170-0583
dc.identifier.uri http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/5689
dc.description.abstract يعالج هذا المقال الإطار المرجعي للمصطلح في حقل تعليميّة اللّغات، ويرتبط هذا الإطار بالمرجعيّات المعرفيّة المتنوّعة المعتمدة في هذا الحقل المعرفي الذي يوظّف العديد من المقاربات والنّظريّات بحكم طبيعة موضوعه وأبعاده المختلفة، وكذا التّقاطع المنهجي الحاصل بينه وبين غيره من العلوم. وقد أدى هذا التّنوّع المعرفي والمنهجي إلى ظهور الكثير من المصطلحات المرتبطة بإطارها المرجعي الذي يضبط مفهومها بدقّة، ويساعد في حلّ الكثير من المشكلات كتباين مفاهيم بعض المصطلحات وغموضها وضعف ترجمتها This article deals with the frame of reference for the term in field of didactic of languages, as defining the frame helps to solve many problems, such as the divergence of concepts of some terms, their ambiguity and poor translation. And it is characterized by knowledgediversitydue to the nature of the subject of didactic of languages, and its various dimensions (linguistic, psychological, mental, social…etc). Where this field uses the results of linguistics sciences (linguistic with its specialties) and other non-linguistic sciences (psychology, education science, sociology…etc), in solving its problems and from it achieving its learning goals. This diverse knowledge has formed a frame reference that effects the terminology of the field of didactic of languages by defining its concept and employment. Once of the manifestations of this terminology specific to some of approach and pedagogies of teaching and learning theories adopted in this field according to their frame of reference. ar_AR
dc.language.iso Ar ar_AR
dc.publisher مجلة الممارسات اللغوية مجلة علمية دولية محكمة ar_AR
dc.subject المرجعيّة المعرفيّة ar_AR
dc.subject علم المصطلح ar_AR
dc.subject المصطلح ar_AR
dc.subject التّعليميّة ar_AR
dc.subject تعليميّة اللّغات ar_AR
dc.subject المناهج ar_AR
dc.subject التّعليم ar_AR
dc.subject التّعلّم ar_AR
dc.subject نظريّة التّعلم ar_AR
dc.subject knowledge reference ar_AR
dc.subject terminology ar_AR
dc.subject term ar_AR
dc.subject general didactics ar_AR
dc.subject didactics of language ar_AR
dc.subject linguistic approach ar_AR
dc.subject teaching ar_AR
dc.subject learning ar_AR
dc.subject learning ar_AR
dc.subject theory ar_AR
dc.subject curriculum ar_AR
dc.title الإطار المرجعي للمصطلح في تعليمية اللغات، مناهج التّعليم المتوسط أنموذجا ar_AR
dc.type Article ar_AR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account