dc.contributor.author |
عدمان, رقية
|
|
dc.date.accessioned |
2024-02-15T12:41:43Z |
|
dc.date.available |
2024-02-15T12:41:43Z |
|
dc.date.issued |
2023-03-31 |
|
dc.identifier.issn |
2543-3938 |
|
dc.identifier.uri |
http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/5779 |
|
dc.description.abstract |
سنتطرق بالدراسة في هذا المقال للاتصال التنظيمي في المنظمة المقاولاتية الذي يعتبر عنصرا مهما في ربط وحدات المنظمة فيما بينها وبين المحيط الخارجي وهو الدور المنسوب للمقاول، واتقان هذا الدور يتطلب مجموعة من الأدوات التي يجب أن يتحكم فيها لتحقيق الفعالية الاتصالية في المنظمة، مع العلم أن الاتصال التنظيمي مرتبط بالشبكات الاجتماعية التي تتميز بمساندة المشروع المقاولاتي وتعمل على تحقيق أهدافه من الناحية الاقتصادية، والتي عليه أن يبني استراتيجية للتواصل الفعال معها، ليتبين أن فعاليتها تكمن في عقلانية اختياراته التواصلية من حيث أنماط الاتصال وكيفية المحافظة على التفاعل البناء بينه وبين هذه الشبكات وكذا كيفية استغلالها.
act:
In this article we will discuss organisational communication in the business
organisation, which is an important element in linking the units of the organisation with
each other and with the external environment, which is the role attributed to the
contractor.
And mastering this role requires a set of tools that must be controlled to achieve the
effectiveness of communication in the organisation, knowing that organisational
communication is linked to social networks that are characterised by supporting the
business project and working to achieve its objectives from economic side, with which
he has to build an effective communication strategy, to that his effectiveness lies in the
rationality of his communicative choices in terms of communication patterns and how
to maintain a constructive interaction between himself and these networks, as well as
how to exploit them |
ar_AR |
dc.language.iso |
Ar |
ar_AR |
dc.publisher |
مجلة الرسالة للدراسات الاعلامية |
ar_AR |
dc.subject |
المقاول |
ar_AR |
dc.subject |
الاتصال التنظيمي |
ar_AR |
dc.subject |
شبكات المساندة |
ar_AR |
dc.subject |
النسق الاجتماعي |
ar_AR |
dc.subject |
العلاقات الاجتماعية |
ar_AR |
dc.subject |
العقلانية الاتصالية |
ar_AR |
dc.subject |
Contractor |
ar_AR |
dc.subject |
organisational communication |
ar_AR |
dc.subject |
support networks |
ar_AR |
dc.subject |
social system |
ar_AR |
dc.subject |
social relations. |
ar_AR |
dc.title |
فعالية الاتصال التنظيمي للمقاول الجزائري مع الشبكات السوسيو مهنية |
ar_AR |
dc.title.alternative |
The effectiveness of the organizational communication of the Algerian entrepreneur with the socio-professional networks |
ar_AR |
dc.type |
Article |
ar_AR |