dc.contributor.author |
بسيلة, سمية
|
|
dc.contributor.author |
آيت حبوش, سعاد
|
|
dc.date.accessioned |
2024-03-17T10:45:28Z |
|
dc.date.available |
2024-03-17T10:45:28Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.uri |
http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/5959 |
|
dc.description.abstract |
الهدف من هذا البحث هو التعرف على أثر تطبيق برنامج الجمباز العقلي لبول
دينيسون في الخفض من أع ا رض النشاط ال ا زئد وتشتت الانتباه لدى التلاميذ
المتمدرسين في المرحلة الابتدائية. وقد استخدمت الباحثة المنهج شبه التجريبي
بتصميم المجموعتين ضابطة/تجريبية بقياسين قبلي/بعدي على مجموعة من تلاميذ
المرحلة الابتدائية 69 تلميذ وتلميذة موزعين على مجموعتين بواقع 84 في كل
مجموعة. وتوصلت الد ا رسة إلى إثبات وجود أثر للتربية الحركية وفق نموذج الجمباز
The aim of this research is to identify the effect of applying Paul Dennison's mental gymnastics program in reducing the symptoms of hyperactivity and distraction among primary school students. The researcher used the quasi-experimental method by designing two groups, control/experimental, with two measurements, pre/post, on a group of 96 primary school students, male and female, distributed into two groups, 48 in each group. The study concluded that there is an effect of motor education according to Paul Dennison's mental gymnastics model in reducing hyperactivity among primary school students |
ar_AR |
dc.language.iso |
Ar |
ar_AR |
dc.publisher |
جامعة الجزائر 2 ابو القاسم سعد الله، university of algiers 2 Abou kacem Saad Allah |
ar_AR |
dc.subject |
التربية الحركية، الجمباز العقلي، النشاط ال ا زئد، تشتت الانتباه، المرحلة الابتدائية. |
ar_AR |
dc.subject |
motor education, mental gymnastics, hyperactivity, distraction, Primary stage |
ar_AR |
dc.title |
أثر التربية الحركية وفق نموذج الجمباز العق لي لبول دينيسون في خفض النشاط الزائد وتشتت الانتباه لتلاميذ المرحلة الابتدائية |
ar_AR |
dc.title.alternative |
The effect of motor education according to Paul Denison's mental gymnastics model In reducing hyperactivity and distraction For primary school students |
ar_AR |
dc.type |
Thesis |
ar_AR |