Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
بن حليمة, سارة
|
|
dc.contributor.author |
ضيف, غنية
|
|
dc.date.accessioned |
2024-03-18T11:25:05Z |
|
dc.date.available |
2024-03-18T11:25:05Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.uri |
http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/5967 |
|
dc.description.abstract |
أصبح الحديث عن التلميذ اليوم وعن مهنتة التلميذ من بين المواضيع التي تهتم بها الدراسات المعاصرة في ميدان سوسيولوجيا التربية أو ما يتعلق بالعمل المدرسي للتلميذ ظاهرا ومضمونا.
حاولنا من خلال هذه الدراسة تسليط الضوء على انتضارات المدرسة من التلميذ ومحاولة الكشف عن أهم الإستراتيجيات الممارسة خلال تنفيذه لتعليمات المدرسة ومن ثم الوصول إلى معرفة انتضاراته المستقبلية كفرد من المجتمع مستقبلا، وذلك لمحاولة الكشف عن واقع الممارسات البيداغوجية داخل المدرسة.
إعتمدنا في هذه الدراسة على المنهج الكيفي لتحليل وتأويل النتائج وذلك بالاستناد إلى تقنية المقابلة وفقا لتحليل مضامينها.
Nowadays, topics surrounding pupil’s profession and school work have become of grat interest to modern studies in educational sociology.
Through this study we attempt to shed the light on school’s expectations from student and uncover the most important strategies practiced during the implementations of school instructions, in order to reach an understanding.
Of their futur expectations as a member of society and try to expose the reality of pedagogical practices within school.
In this study we used the qualitative approach to analyse and interpret the results by analysing the contents of interviews |
ar_AR |
dc.language.iso |
Ar |
ar_AR |
dc.publisher |
جامعة الجزائر 2 ابو القاسم سعد الله، university of algiers 2 Abou kacem Saad Allah |
ar_AR |
dc.subject |
مهنة التلميذ، العمل المدرسي، التعليمات، الممارسات، الاستراتيجيات. |
ar_AR |
dc.subject |
Pupil's profession, schoolwork, strategies, instructions, practices |
ar_AR |
dc.title |
مهنة التلميذ في المدرسة الجزائرية -العمل المدرسي بين التعليمات والممارسات |
ar_AR |
dc.title.alternative |
The Pupil’s Profession in The Algerian School- School work between instructions and Practice-s |
ar_AR |
dc.type |
Thesis |
ar_AR |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée