Dépôt Institutionnel Numérique de la production Scientifique et Académique de l'Université d'Alger 2

إقتراح نموذج أمثل للمنظمة المتعلمة في أقسام ومعهد علم المكتبات والتوثيق بجامعة الجزائر2، قسنطينة2 و وهران1 الذي يمكن تطبيقه

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author كحلات, سمرة
dc.date.accessioned 2024-04-29T12:17:08Z
dc.date.available 2024-04-29T12:17:08Z
dc.date.issued 2022-10-08
dc.identifier.issn 2353- 0499
dc.identifier.uri http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/6219
dc.description.abstract 21st century organizations are facing an unprecedented wave of change in all fields, amid a business environment characterized by rapid flow, turbulence and sudden volatility, and in front of all this they have no choice but to adapt to this highly changing environment or face the threat of demise and extinction. It is obligated not only to survive, but to achieve excellence to ensure survival and continuity, and in return for individuals seeking to acquire new skills required to work in the new information economy, universities seek to redefine their role in the twenty-first century by relying on the application of the principles of organizational learning that leads to the transformation of universities To educated organizations in an era that depends primarily on learning across all levels, which we seek to propose as a model that can be applied in the departments and Institute of Library Science and Documentation at the University of Algiers 2, Constantine 2 and Oran 1 تواجه منظمات القرن الحادي والعشرين موجة غير مسبوقة من التغيير في جميع الميادين، وسط بيئة أعمال تتميز بالتدفق السريع والاضطراب والتقلب المفاجئ، وهي أمام كل هذا لا تملك خيار سوى التكيف مع هذه البيئة الشديدة التغيير أو مواجهة خطر الزوال والانقراض. وهي ملزمة ليس فقط بالبقاء على قيد الحياة، بل تحقيق التميز لضمان البقاء والاستمرار، وفي مقابل سعي الأفراد لاكتساب المهارات الجديدة المطلوبة للعمل في اقتصاد المعلومات الجديد تسعى الجامعات إلى إعادة تحديد دورها في القرن الحادي والعشرين باعتمادها على تطبيق مبادئ التعلم التنظيمي الذي يفضي إلى تحويل الجامعات إلى منظمات متعلمة في عصر يعتمد في أساسه على التعلم عبر جميع المستويات، وهو ما نسعى لاقتراحه كنموذج يمكن تطبيقه في أقسام ومعهد علم المكتبات والتوثيق بجامعة الجزائر2، قسنطينة2 و وهران1 ar_AR
dc.language.iso Ar ar_AR
dc.publisher مجلة الحكمة للدراسات الفلسفية ar_AR
dc.title إقتراح نموذج أمثل للمنظمة المتعلمة في أقسام ومعهد علم المكتبات والتوثيق بجامعة الجزائر2، قسنطينة2 و وهران1 الذي يمكن تطبيقه ar_AR
dc.title.alternative Suggesting an optimal model of the learning organization that corresponds to the human and material capabilities found in the departments and Institute of Library and Documentation Science at the University of Algiers 2, Constantine 2 and Oran 1 that can be applied ar_AR
dc.type Article ar_AR


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Recherche avancée

Parcourir

Mon compte