الخلاصة:
يتحدد فضاء العيش في السياق الحضري أو دونه، وفق جدليه ثابتة في التمييز بين مجالات التفاعل داخل السكن و خارجه، حسب توزيع وظيفي ينتقل من التصورات الفردية للانا، وهو ما يتمثل بتنظيم كلي في الأسرة، من أجل التعبير لاحقا عن فضاء الانفتاح على المصالح المشتركة، وأهداف عامة تنطلق من مجموعات جزئية في التسيير، تسموا تدريجيا حتى الوصول إلى إدراج معطيات التوزيع الوظيفي الأخرى، و يمكن تجاوز ذلك بالعمل على تكوين التزام في المستوى النظري، من خلال التوسع في السياق العاطفي للعلاقة بين وحدات هذه المؤسسة العائلية، كي تشمل مستوى مفتوح أكثر، يتمثل في الفضاء العام، بشروط الاقتران بين قيم المجموعة في تركيب نموذج الائتلاف المعتاد، و العودة إلى مرجعية بناء تاريخي، خاصة ما يقع بحالات تجسيد، يسعى لاحقا إلى تحقيق مرحلة انسجام في مضمون العلاقة التي تنبع من مظاهر الملكية، و يساهم في إحداث ارتقاء داخل وحدات الاستفادة، نحو إدراك قوانين التعايش بافتراض المصالح العامة. الفضاء العام لابد أن ينطلق من إيمان طوعي عند الوحدات التي عاشت تنشئة تتعلق بذلك، خاصة أنها تسمح بالتعامل مع هذا الاختلاف، الذي حدث في جوانب مطالبها الذاتية كميا و كيفيا، من حيث الارتقاء و التنوع و الوصول إلى عقلنة تتمثل بالتوازن في العيش، و الارتباط بين الاستخدام و الفضاء، و هو ما يعني تأسيس قيم حداثة، تجعل الفضاء العام عنصر محوري، و يتدخل بقوة في توجيه توقع المصالح و الخدمات من جزء فردي إلى العام
The living space is determined in or without the urban context, According to a consistent dialectic in distinguishing between areas of interaction inside and outside housing, According to a functional distribution transmitted from the individual perceptions of the ego, which is represented the total organization in the family, to express later the space of openness to common interests. And general goals that stem from partial groups in management, which rise gradually until reaching the inclusion of other functional distribution data, and this can be bypassed by working to form a commitment at the theoretical level, by expanding on the emotional domain of the relationship between the units of this family institution, In order to include a more open level, which is represented in the public space, withthe conditions of conjugation between group values in the usual coalition of the combination model, and a return to the reference of a historical structure, especially what occurs in cases of embodiment, which later seeks to achieve a harmony in the content of the relationship that stems from manifestations of ownership, And it contributes to bringing about a rise within the benefit units, towards realizing the laws of coexistence, assuming the public interests. The public space must be based on a voluntary belief in the units that lived an upbringing related to that especially as it allows dealing with this difference, which occurred in terms of its own demands, quantitatively and qualitatively, in terms of advancement, diversity, and access to rationalization represented by balance in living, and connection. Between use and space, which means establishing modernity values that make public space a pivotal element, and intervene powerfully in directing the expectation of interests and services from the individual part to the general one.