الخلاصة:
Abstract: This research aims at investigating the effects of the effective
selection of some aspects of Communicative Language Teaching
(CLT); interaction, communicative activities and group work, for
effective linguistics instruction on a randomly selected sample of 74
first year English students at Oum el Bouaghi University. In such an
experimental research, focus is put on how best some CLT aspects
help language learners accommodate with the module of linguistics.
The findings indicate that the more the audience is engaged within a
linguistics course, the more learning and comprehensible input
(Krashen.1987) takes place. In a nutshell, understanding takes place
when learners experience knowledge by themselves.
ملخص: يهدف هذا البحث إلى دراسة الآثار المترتبة عن الإختيار الفعال لبعض جوانب تدريس اللغة
التواصلية بما في ذلك التفاعل، والأنشطة التواصلية والعمل الجماعي، لتدريس مادة اللسانيات من
خلال فحص عينة من طالب الصف الأول اختيرت عشوائيا في قسم الآداب واللغة الإنجليزية في
جامعة أم البواقي. وفي مثل هذه األبحاث التجريبية، يسلط الضوء على كيفية توفير ظروف استيعاب
أفضل ملحتوى مادة اللسانيات. وأشارت نتائج هذا البحث أنه كلما زاد التفاعل في حصة اللسانيات
زاد التعلم. لذلك، فإن فهم محتوى مادة اللسانيات مرتبط بمدى اندماج املتعلمين باملعرفة في حد
ذاتها.