Digital Deposit of grey literature of Algiers 2 University

Problèmes Linguistiques et de Traduction dans les Slogans Publicitaires en Français et en Anglais

Show simple item record

dc.contributor.author Hamici, Bélaid
dc.contributor.author Benkhellil, Lamia (Directeur de thése)
dc.date.accessioned 2024-05-20T09:55:02Z
dc.date.available 2024-05-20T09:55:02Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/6314
dc.description.abstract تُظهر لنا الدراسة اللغوية لـ 243 شعارا إشهاريا باللغتين الفرنسية والإنجليزية في البلدان الناطقة بالفرنسية والإنجليزية وفي الجزائر كيف يعتمد نجاح الشعار على الأسلوب الصرفي والنحوي المستخدم في الكتابة. ويبدو أن الإشهاريحطم اللغة ويثريها في نفس الوقت. وتستفاد الخصائص اللغوية وسلوك كل لغة من اللغات التي كتبت بها الشعارات بشكل أوضح عن طريق المقارنة. بالنسبة للبلدان ذات التعبيرالمختلف، يمكنالإشهار مرورا من لغة إلى أخرى. ما هي إذن القيود المفروضة على الكاتب المصمم؟ مقارنة الشعارات ستظهر الخصائص اللغوية وسلوك كل لغة من اللغات التي كُتبت بها، والتي تظل غير مرئية للغوي الذي يعمل على لغة واحدة. The linguistic study of 243 advertising slogans in French and English in French-speaking and English-speaking countries and in Algeria shows how the success of a slogan depends on the morpho-syntactic and stylistic means used in writing. It also appears that advertising kills the language but enriches it at the same time. The language characters and the behaviour of each of the languages in which the slogans arewrittenare done through comparison. For countries with different languages, it is possible to advertise from one language to another. What are then the constraints imposed on the writer-designer? The comparison of slogans will bring out the linguistic characteristics and the behaviour of each of the languages in which they are written ar_AR
dc.language.iso Ar ar_AR
dc.publisher جامعة الجزائر2 أبو القاسم سعد الله Algiers2 University Abu El Kacem Saad Allah ar_AR
dc.subject Problèmes Linguistiques ar_AR
dc.subject Traduction ar_AR
dc.subject Slogans Publicitaires ar_AR
dc.title Problèmes Linguistiques et de Traduction dans les Slogans Publicitaires en Français et en Anglais ar_AR
dc.type Thesis ar_AR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account