dc.contributor.author |
Bouchama-sari Ahmed, Fizya
|
|
dc.date.accessioned |
2024-05-26T07:18:06Z |
|
dc.date.available |
2024-05-26T07:18:06Z |
|
dc.date.issued |
2018-12-20 |
|
dc.identifier.issn |
2170-1431 |
|
dc.identifier.issn |
EISSN: 2170-144X |
|
dc.identifier.uri |
http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/6342 |
|
dc.description.abstract |
Abstract: This paper examines the importance of assessment in the LMD
system along with the shift from traditional assessment in the
classical system to continuous assessment in the LMD system. It
also paper looks at the issue of continuous assessment in the
methods of teaching and assessing language skills class taught to
third year undergraduate students in the English department at
the university of Algiers 2. Since assessment is not synonymous
with testing, it should be continuous throughout the teaching and
learning process in the classroom. In other words, teachers have
the possibility to use alternatives in assessment in addition to
administering tests. For this reason, assessment tools such as
paper and pencil tests, a collection of projects in a portfolio and
self-assessment are suggested to assess third year students’
achievement in the methods of teaching and assessing language
skills class. Finally, this paper evaluates the assessment tools
recommended in terms of the five principles of assessment,
namely practicality, reliability, validity, wash back and
authenticity.
ملخص: يتطرق هذا المقال لأهمية التقييم في نظام ل.م.د في ظروف الإنتقال من التقييم التقليدي
للنظام الكالسيكي إلى التقييم المستمر في نظام ل م د . ويتناول هذه المسألة في اطار
دراسة مادة طرق التدريس وتقييم المهارات اللغوية التي يتم تدريسها لطالب السنة الثالثة
في قسم اللغة الإنجليزية بجامعة الجزائر .2 وتبين نتائج هذه الدراسة ان فعالية هذا
التقييم ترتبط باستمراره طوال في الفصل الدراسي حيث يتمتع المعلمون بفرصة
استخدام بدائل التقييم بالإضافة إلى إدارة الإختبارات والإمتحانات. ولبلوغ هذا الهدف
يقترح المقال أدوات تقييم مناسبة مثل االختبارات، وجمع المشاريع في محفظة، والتقييم
ً الذاتي لتقييم طالب السنة الثالثة. وأخيرا يقوم هذا املقال بتقييم أدوات التقييم وفق
ملبادئ التقييم الخمسة ، وهي: التطبيق العملي، والموثوقية، والصالحية، وتلثير التقييم
على التعلم، والأصالة.
Résumé
Cet article examine l'importance de l'évaluation dans le système
LMD ainsi que le passage de l'évaluation traditionnelle du système
classique à l'évaluation continue dans le système LMD. La
question de l'évaluation continue dans le cours de méthodes
d'enseignement et d'évaluation des compétences linguistiques
enseigné aux étudiants de troisième année de licence au
département d’anglais de l’université d’Alger 2 y est aussi traité.
L'évaluation devrait être continue tout au long du processus d'enseignement et d'apprentissage en classe puisque les
enseignants ont la possibilité d'utiliser des alternatives de
l'évaluation en plus d'administrer des tests et des examens. Par
conséquent, des outils d'évaluation tels que des tests, la collection
de projets dans un portfolio et l’auto-évaluation sont suggérés
pour évaluer les s étudiants de troisième année de licence. Enfin,
cet article évalue les outils d'évaluation recommandés en fonction
des cinq principes de l'évaluation, notamment l'aspect pratique,
la fiabilité, la validité, l’impact de l’évaluation sur l’apprentissage,
et l'authenticité. |
ar_AR |
dc.language.iso |
en |
ar_AR |
dc.publisher |
مجلة "أفكار وآفاق".جامعة الجزائر 2 أبو القاسم سعد الله |
ar_AR |
dc.relation.ispartofseries |
مجلة أفكار وآفاق;1 المجلد6، العدد |
|
dc.subject |
continuous assessment; alternatives in assessment; portfolios; self- assessment; LMD. التقييم المستمر؛ بدائل التقييم؛ المحافظ؛ التقييم الذاتي؛ ل.م.د. évaluation continue, alternatives d'évaluation, portfolios, auto-évaluation, LMD. |
ar_AR |
dc.title |
Continuous assessment in the methods of teaching and assessing language skills class: issues and suggestions |
ar_AR |
dc.type |
Article |
ar_AR |