عرض سجل المادة البسيط

dc.contributor.author Bouchama-sari Ahmed, Fizya
dc.date.accessioned 2024-05-26T07:18:06Z
dc.date.available 2024-05-26T07:18:06Z
dc.date.issued 2018-12-20
dc.identifier.issn 2170-1431
dc.identifier.issn EISSN: 2170-144X
dc.identifier.uri http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/6342
dc.description.abstract Abstract: This paper examines the importance of assessment in the LMD system along with the shift from traditional assessment in the classical system to continuous assessment in the LMD system. It also paper looks at the issue of continuous assessment in the methods of teaching and assessing language skills class taught to third year undergraduate students in the English department at the university of Algiers 2. Since assessment is not synonymous with testing, it should be continuous throughout the teaching and learning process in the classroom. In other words, teachers have the possibility to use alternatives in assessment in addition to administering tests. For this reason, assessment tools such as paper and pencil tests, a collection of projects in a portfolio and self-assessment are suggested to assess third year students’ achievement in the methods of teaching and assessing language skills class. Finally, this paper evaluates the assessment tools recommended in terms of the five principles of assessment, namely practicality, reliability, validity, wash back and authenticity. ملخص: يتطرق هذا المقال لأهمية التقييم في نظام ل.م.د في ظروف الإنتقال من التقييم التقليدي للنظام الكالسيكي إلى التقييم المستمر في نظام ل م د . ويتناول هذه المسألة في اطار دراسة مادة طرق التدريس وتقييم المهارات اللغوية التي يتم تدريسها لطالب السنة الثالثة في قسم اللغة الإنجليزية بجامعة الجزائر .2 وتبين نتائج هذه الدراسة ان فعالية هذا التقييم ترتبط باستمراره طوال في الفصل الدراسي حيث يتمتع المعلمون بفرصة استخدام بدائل التقييم بالإضافة إلى إدارة الإختبارات والإمتحانات. ولبلوغ هذا الهدف يقترح المقال أدوات تقييم مناسبة مثل االختبارات، وجمع المشاريع في محفظة، والتقييم ً الذاتي لتقييم طالب السنة الثالثة. وأخيرا يقوم هذا املقال بتقييم أدوات التقييم وفق ملبادئ التقييم الخمسة ، وهي: التطبيق العملي، والموثوقية، والصالحية، وتلثير التقييم على التعلم، والأصالة. Résumé Cet article examine l'importance de l'évaluation dans le système LMD ainsi que le passage de l'évaluation traditionnelle du système classique à l'évaluation continue dans le système LMD. La question de l'évaluation continue dans le cours de méthodes d'enseignement et d'évaluation des compétences linguistiques enseigné aux étudiants de troisième année de licence au département d’anglais de l’université d’Alger 2 y est aussi traité. L'évaluation devrait être continue tout au long du processus d'enseignement et d'apprentissage en classe puisque les enseignants ont la possibilité d'utiliser des alternatives de l'évaluation en plus d'administrer des tests et des examens. Par conséquent, des outils d'évaluation tels que des tests, la collection de projets dans un portfolio et l’auto-évaluation sont suggérés pour évaluer les s étudiants de troisième année de licence. Enfin, cet article évalue les outils d'évaluation recommandés en fonction des cinq principes de l'évaluation, notamment l'aspect pratique, la fiabilité, la validité, l’impact de l’évaluation sur l’apprentissage, et l'authenticité. ar_AR
dc.language.iso en ar_AR
dc.publisher مجلة "أفكار وآفاق".جامعة الجزائر 2 أبو القاسم سعد الله ar_AR
dc.relation.ispartofseries مجلة أفكار وآفاق;1 المجلد6، العدد
dc.subject continuous assessment; alternatives in assessment; portfolios; self- assessment; LMD. التقييم المستمر؛ بدائل التقييم؛ المحافظ؛ التقييم الذاتي؛ ل.م.د. évaluation continue, alternatives d'évaluation, portfolios, auto-évaluation, LMD. ar_AR
dc.title Continuous assessment in the methods of teaching and assessing language skills class: issues and suggestions ar_AR
dc.type Article ar_AR


الملفات في هذه المادة

هذه المادة تظهر في الحاويات التالية

عرض سجل المادة البسيط

بحث دي سبيس


بحث متقدم

استعرض

حسابي