Digital Deposit of grey literature of Algiers 2 University

Teachers’ and learners’ beliefs about efl writing instruction in higher education: a mismatch?

Show simple item record

dc.contributor.author Arar, Samira
dc.date.accessioned 2024-05-28T13:41:49Z
dc.date.available 2024-05-28T13:41:49Z
dc.date.issued 2018-10-22
dc.identifier.issn 2170-1431
dc.identifier.issn EISSN: 2170-144X
dc.identifier.uri http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/6451
dc.description.abstract Abstract: At university level in Algeria, EFL teachers and learners strive for attaining quality education and achieving success; nevertheless, neither of them seem quite satisfied with the outcome. This is particularly true for writing, where students display considerable weaknesses. A possible interpretation of the situation is that there might be a mismatch between teachers’ and learners’ beliefs about writing instruction. In order to understand the premises and the forms of this disparity, and its consequences on the teaching/learning process, a small-scale investigation was conducted in the English department at Algiers 2 University. Our guiding principle is that writing instruction, and EFL instruction in general, should be primarily based on and directed towards students’ needs. The results of this investigation are hoped to enlighten the present issue with possible solutions. ملخص: يسعى المعلمون والمتعلمون في اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية في الجامعة الجزائرية إلى تحقيق جودة التعليم وبلوغ النجاح؛ ومع ذلك، فإن أيا منهم ال يبدو راضيا تماما عن النتيجة. وينطبق هذا بشكل خاص على التعبير الكتابي الذي يعاني الطلبة فيه من ضعف كبير. التفسير المحتمل لهذه الحالة هو أنه قد يكون هناك عدم تطابق بين معتقدات المعلمين والمتعلمين. وحول هذه النقطة بالذات تبين نتائج تحقيق أجريناه على مستوى قسم اللغة الإنجليزية بجامعة الجزائر 2 أن تدريس اللغة الإنجليزية بشكل عام ينبغي في المقام الأول أن يستند ويوجه على احتياجات الطلبة. Résumé: Les enseignants et les apprenants EFL au niveau universitaire en Algérie s'efforcent d'atteindre une éducation de qualité et de réussir ; néanmoins, aucun d'entre eux ne semble assez satisfait du résultat. Ceci est particulièrement vrai pour l'écriture, où les étudiants présentent des faiblesses considérables. Cette situation peut être expliquée le décalage observé entre les croyances des enseignants et des apprenants concernant l'enseignement de l'écriture. Afin de comprendre les causes et les formes de cette disparité, et ses conséquences sur le processus d'enseignement / apprentissage, nous proposons d’exploiter les résultats d’une enquête menée dans le département d'anglais de l'université d'Alger2. La principale conclusion de l’analyse de ces résultats est que l'enseignement de l'écriture, et l'enseignement de l'EFL en général, devraient être principalement basés et orientés vers les besoins des apprenants. ar_AR
dc.language.iso en ar_AR
dc.publisher مجلة "أفكار وآفاق".جامعة الجزائر 2 أبو القاسم سعد الله ar_AR
dc.relation.ispartofseries مجلة أفكار وآفاق;العدد 10
dc.subject EFL teaching and learning; university writing instruction; teachers’ and learners’ beliefs; students’ needs. تعلیم وتعلم اللغة الإنجليزیة؛ التعبير الکتابي؛ المعتقدات المعلمين والمتعلمين؛ احتیاجات الطلبة. enseignement et apprentissage de l’anglais comme langue étrangère; enseignement de l'écriture au niveau universitaire; croyances des enseignants et des apprenants ; besoins des étudiants. ar_AR
dc.title Teachers’ and learners’ beliefs about efl writing instruction in higher education: a mismatch? ar_AR
dc.title.alternative معتقدات المعلمين والمتعلمين حول تعلم اللغة الإنجليزية في الجزائر ar_AR
dc.type Article ar_AR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account