dc.contributor.author | Saichi-Benguedda, Bahia | |
dc.date.accessioned | 2024-05-28T19:56:17Z | |
dc.date.available | 2024-05-28T19:56:17Z | |
dc.date.issued | 2017-06-01 | |
dc.identifier.issn | 1112-7279 | |
dc.identifier.issn | E 2676-1556 | |
dc.identifier.uri | http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/6480 | |
dc.description.abstract | ICTs in general and social networking in particular are having a significant impact on students’ performances today and teachers should acclimatise themselves to the requirements of ICT technology. In order to achieve a successful policy and practices of ICT in higher education, two parameters are required : The first parameter is to guarantee access to technology for learners and teachers and to develop their practical digital skills in the use of technology as a fundamental objective. The second one is to guarantee that both learners and teachers have aptitudes to understand, authenticate and decisively evaluate materials from a variety of suitable sources. The present article reports a study of part of the second parameter. It highlights the students’ relationship to new technologies. The study was carried out with 30 second year EFL students enrolled in the English Department of Algiers2 university. The research tool used is a questionnaire with four distinct sections: general information, students knowledge of computer software, use of software and attitudes towards ICT in learning and teaching. The data obtained were analyzed qualitatively and quantitatively. The findings of the study revealed that firstly, the students of the English department have good knowledge of computer software. Secondly, they use more often ICTs for surfing on the net and communication. Finally, they think that the computer is an important tool for learning that can change the way they accede to knowledge. ملخص تكنولوجيا المعلومات والاتصالات بشكل عام والشبكات الاجتماعية على وجه الخصوص لها تأثير كبير على أداء الطلاب، ولذلك ينبغي على المعلمين التأقلم مع متطلباتهم. من أجل تشكيل عمل خطة وممارسة تكنولوجيا المعلومات والاتصالات الناجحة في التعليم العالي، لتحقيق هذا الهدف يجب تحقيق الشرطين التاليين : 1- ضمان الوصول إلى التكنولوجيا الحديثة للمتعلمين والمعلمين وتطوير المهارات العلمية في مجال استخدام التكنولوجيا باعتبارها من أساسيات حقوق الطالب. 2- ضمان أنّ كلا المتعلمين والمعلمين مستعدين للفهم والمصادقة وحسم تقييم المواد من مجموعة متنوعة من المصادر المناسبة. والقصد من الدراسة الحالية هي دراسة جزء من المعلمة الثانية، المذكورة أعلاه، فإنه يوضح علاقة الطالب مع التكنولوجيات الجديدة، لذا فإن الدراسة الحالية تعني 30 طالب في قسم اللغة الإنجليزية في جامعة الجزائر2. الأداة من هذه الدراسة هو الاستبيان التي لها أربعة أقسام متميزة. في الجزء الأول من الاستبيان، المدعى إعطاء المعلومات العامة الخاصة بهم، في القسم الثاني و نحن نحاول تقييم معرفتهم لبرامج الكمبيوتر. الجزء الثالث من الاستبيان له علاقة مع استخدام الطلاب البرمجيات لأغراض شخصية. وأخيرا، وصفنا مواقف بعض الطلاب نحو استخدام تكنولوجيا المعلومات والاتصالات في عملية التعليم والتعلم. | ar_AR |
dc.language.iso | en | ar_AR |
dc.publisher | Faculté des Langues Etrangères. Université d'Alger 2 Abu al-Qasim Saadallah | ar_AR |
dc.relation.ispartofseries | Lettres et Langues. Al Adab Wa Llughat;Vol. 12, Nr. 1 | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | ICT EFL technology | ar_AR |
dc.title | An Investigation Of The Use Of Icts By Efl Students At The University Of Algiers 2 | ar_AR |
dc.type | Article | ar_AR |
ملفات الرخصة التالية مرتبطة بهذه المادة: