Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author Silhadi, Linda
dc.date.accessioned 2024-05-28T20:11:31Z
dc.date.available 2024-05-28T20:11:31Z
dc.date.issued 2017-06-01
dc.identifier.issn 1112-7279
dc.identifier.issn E 2676-1556
dc.identifier.uri http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/6482
dc.description.abstract Much grammar research over the past few decades has concentrated on determining the role of different focus-on-form instructions of grammar in enhancing L2 learning. The role of grammar has been revisited and the debate on grammar has shifted from whether to teach grammar implicitly or explicitly to how much explicitness should be included in grammar instruction. The new theoretical framework of this debate is the focus-on-form approach which is in fact a revival of some traditional approaches but with new visions. This article presents findings of an experimental study which compared the effect of two options of form-focused instruction on learning rules of usage of present and past tense forms and their appropriate use in writing. The instructional strategies used are the explicit focus-on-forms and the implicit focus-on-form. The explicit focus-on-forms is the traditional method of grammar teaching, and the implicit focus-on-forms is the method which is based on input enhancement, meaningful practice and written output with implicit feedback and no explicit rules. Pre- and post-test before and after treatment design was used in addition to focus group interviews to measure learned grammar, appropriate use of rules in writing and to investigate whether certain verb forms are better learned under one condition rather than another. Findings revealed that 1) most rules are learned by both experimental groups and without any significant difference between them, 2) focus-on-form group outperformed focus-on-forms group in the ability to use appropriately the verb forms in writing, and 3) all verb forms were better learned under the implicit focus-on-form condition. ملخص مؤخرا اهتم البحث في مجال تعليم النحو الانجليزي بدور مناهج التدريس الني ترتكز على الشكل اللغوي . اعيد النظر في النحو و انتقل النقاش من إشكالية تدريسه بطريقة ضمنية أو صريحة إلى إشكالية مدى استعمال الطريقة الصريحة. هذا التساؤل الجديد يدخل في إطار نظرية التركيز على المضمون والذي يعتبر إنعاش الطرق الكلاسيكية في تدريس النحو و لكن بنظرة جديدة. المقال يلخص نتائج بحث تجريبي يقارن أثار طريقة التركيز على المضمون و طريقة التركيز على الشكل على تعلم قواعد الزمن الماضي و الحاضر و استعمالها السليم في الكتابة. تكمن التجربة في استعمال معالجة تعليمية وتقويم قبل و بعد المعالجة و ذلك لقياس مدى استيعاب الطلبة لما درس والتعرف على إذا ما كانت هناك علاقة بين المنهاج التعليمي وتعلم اللغة. النتائج كشفت أن كل من العينتين من الطلبة تمكنت من استيعاب القواعد التي درست. كذلك العينة التي درست بطريقة التركيز على المضمون تحصلت على أفضل النتائج في النحو وأيضا في الكتابة وأخيرا كل القواعد المدروسة استوعبت و استعملت بشكل أفضل من طرف العينة التي درست بطريقة التركيز على المعنى ar_AR
dc.language.iso en ar_AR
dc.publisher Faculté des Langues Etrangères. Université d'Alger 2 Abu al-Qasim Saadallah ar_AR
dc.relation.ispartofseries Lettres et Langues. Al Adab Wa Llughat;Vol. 12, Nr. 1
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject Focus-on-Forms (FonFs) ar_AR
dc.subject Form-focused instruction (FFI) ar_AR
dc.title The Use Of Form-focused Methods In Teaching Present And Past Tenses And Its Effects On Efl Writing ar_AR
dc.type Article ar_AR


Fichier(s) constituant ce document

Les fichiers de licence suivants sont associés à ce document :

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Excepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Chercher dans le dépôt


Recherche avancée

Parcourir

Mon compte