Show simple item record

dc.contributor.author Arar, Samira
dc.date.accessioned 2024-05-31T10:36:10Z
dc.date.available 2024-05-31T10:36:10Z
dc.date.issued 2015-06-01
dc.identifier.issn 1112-7279
dc.identifier.issn E 2676-1556
dc.identifier.uri http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/6559
dc.description.abstract Abstract The 21st century technological revolution in addition to globalisation have incited developing countries (such as Algeria) to adopt evolutionary educational programmes that value reflective and self-regulated learning together with the mastery of technological tools for an overall goal of achieving learner autonomy. At tertiary level, however, technology-based and cognitive learning/teaching are still in their embryonic state. This paper deals with writing, a highly cognitively demanding skill, and advocates the necessity of reconsidering EFL syllabus design at tertiary level by incorporating blended learning and writing. Thus, writing is valued not only as a learning skill but also as thinking and problem-solving skill which requires reflection during all the steps of the composing process. The study attempts, therefore, to explore the interrelationship between writing, learning and thinking in order to suggest a pedagogic framework that would lead to writing and learning achievement. This would be by developing metacognitive awareness in the writing process, through a blended learning approach that combines different teaching and learning approaches in order for students to adhere to digital communication. ملخص لقـد دفعـت الثـورة التكنولوجيـة في القرن ،21بالإضافة إلى العولمـة البلدان النامية )مثـل الجزائـر( عـلى اعتـماد البرامـج التعليميـة المتطـورة بمهـارات التفكـر و التمعـن في التعليـم مـع التمكـن مـن الأدوات التكنولوجيـة من اجل تحقيق تعليـم منظم و ذاتي عنـد المتعلـم. رغـم ذلـك على مسـتوى التعليم العالي فـإنّ التعليم و التعلـم القائم على التكنولوجيـا والتعلـم المعـرفي لا يزال في مراحله الأولى. يتنـاول هذا المقال التعيير الكتابي الـذي يتطلـب مهـارة عاليـة إذ يحـاول و يدعـو إلى ضرورة إعـادة النظـر في تصميـم مناهج اللغة الانجليزية في مرحلة التعليم العالي من خلال دمج التكنولوجيا مع التعبير الكتـابي. يحـاول هـذا المقـال إذن اكتشـاف الترابط بـن التعبيـر الكتابي والتعلّـم والتفكر لاقـتراح إطـار تربـوي مـن شـأنه أن يعـزز نجـاح الطلبـة في التعلـم والكتابـة علـى حـد سـواء. و هـذا يكـون مـن خـلال تطوير الوعـي المعرفي في عمليـة الكتابة مـن خلال نهج التعلـم القائـم علـى دمـج طـرق تعليميـة مختلفة مما يسـهل على الطـلاب الانضمام إلى عـالم الاتصـال الرقمي ar_AR
dc.language.iso en ar_AR
dc.publisher Faculté des Langues Etrangères. Université d'Alger 2 Abu Al-Qasim Saadallah ar_AR
dc.relation.ispartofseries Lettres et Langues. Al'Adâb wa Llughât;Vol. 10, Nr. 2
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject Blended learning ar_AR
dc.subject Metacognitive awareness ar_AR
dc.subject Writing ar_AR
dc.title Developing Metacognitive Awareness In Writing ar_AR
dc.title.alternative A Blended Learning Instructional Framework For Algerian Efl Learners Case Of First Year Lmd Students ar_AR
dc.type Article ar_AR


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account