Digital Deposit of grey literature of Algiers 2 University

استثمار علوم اللسان في بناء برنامج لغوي استراتيجي للتنمية اللغوية في القطاع السياحي

Show simple item record

dc.contributor.author إبرير, بشير
dc.date.accessioned 2024-09-25T10:52:11Z
dc.date.available 2024-09-25T10:52:11Z
dc.date.issued 2020-12-21
dc.identifier.issn 2773-3726
dc.identifier.issn EISSN: 2830-8670
dc.identifier.uri http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/7010
dc.description.abstract نعالج في هذا الموضوع ما يمكن أن تقدمه علوم اللسان من فائدة للنهوض بالتنمية اللغوية في القطاع السياحي ،الذي بقدر ما يحتاج إلى الارتقاء بالخدمات السياحية العامة ،بقدر ما يحتاج إلى حسن التدبير في الخدمات اللغوية اللازمة لذلك . فما مفهوم علوم اللسان ؟ وما أهميتها بصفة عامة و أهميتها في القطاع السياحي بصفة خاصة ؟ وما مفهوم الاستراتيجية وسمات التفكير الاستراتيجي ؟ وما مفهوم الخدمة اللغوية ؟ وكيف يتم تأديتها في قطاع حيوي مثل السياحة ؟ This paperdeals with the advantages that linguistic sciences can offer to promote linguisticdevelopment in the tourism sector. This important sector, as much as, needs to improve public tourism services, it needs a good management of the linguistic services required for this. To study this problem, different questions could be posed: - What is the concept of linguistics? - What is its importance in the tourism sector in particular? - What is the concept of strategy? - What arethe characteristics of strategic thinking? - What is the concept of language service? How does it play out in a vital sector like tourism? Cet article traite des avantages que les sciences linguistiques peuvent offrir pour promouvoir le développement linguistique dans le secteur du tourisme. Ce secteur important, autant qu'il a besoin d'améliorer les services touristiques publics, il a besoin d'une bonne gestion des services linguistiques nécessaires à cela. Pour étudier ce problème, différentes questions peuvent être posées : - Qu'est-ce que le concept de linguistique?- Quelle est son importance dans le secteur du tourisme en particulier ? - Qu'est-ce que le concept de stratégie ? - Quelles sont les caractéristiques de la réflexion stratégique ? - Qu'est-ce que le concept de service linguistique ? Comment cela se passe-t-il dans un secteur vital comme le tourisme ? ar_AR
dc.language.iso Ar ar_AR
dc.publisher مجلة ذخائر اللغة قسم علوم اللسان- جامعة الجزائر 02 أبو القاسم سعد الله ar_AR
dc.relation.ispartofseries المجلد 1;العدد2
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject استثمار ar_AR
dc.subject علوم اللسان ar_AR
dc.subject تفكير استراتيجي ar_AR
dc.subject تنمية لغوية ar_AR
dc.subject سياحة ar_AR
dc.subject Investing ar_AR
dc.subject Language Sciences ar_AR
dc.subject Strategic Thinking ar_AR
dc.subject Linguistic Development ar_AR
dc.subject Tourism ar_AR
dc.subject Investissement ar_AR
dc.subject Sciences du langage ar_AR
dc.subject Réflexion stratégique ar_AR
dc.subject Développement linguistique ar_AR
dc.subject Tourisme ar_AR
dc.title استثمار علوم اللسان في بناء برنامج لغوي استراتيجي للتنمية اللغوية في القطاع السياحي ar_AR
dc.title.alternative Investing Language Sciences in Building Strategic Linguistic Programme for Linguistic Development in Tourism Sector ar_AR
dc.title.alternative Investir les sciences du langage dans la construction d'un programme linguistique stratégique pour le développement linguistique dans le secteur du tourism ar_AR
dc.type Article ar_AR


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account