Digital Deposit of grey literature of Algiers 2 University

-المقاربة النصية في تعليم اللغة العربية للناطقين بغيرها - النصوص الأصيلة أنموذجا

Show simple item record

dc.contributor.author كحلة, هجيرة
dc.date.accessioned 2024-09-30T08:22:31Z
dc.date.available 2024-09-30T08:22:31Z
dc.date.issued 2023-06-09
dc.identifier.issn 2588-1566
dc.identifier.issn EISSN2773 - 2517
dc.identifier.uri http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/7043
dc.description.abstract الملخص: يعالج هذا المقال قضية إثبات صلاحية مقاربة النصوص الأصيلة في تعليم اللغة العربية للناطقين بغيرها. وبعد الإطلاع على آراء خبراء تعليم اللغات الأجنبية (باعتبار اللغة العربية أجنبية على الناطقين بغيرها)، وآراء أصحاب النظريات النصية والتواصلية، وأصحاب الاتجاه الوظيفي في تعليم اللغات (الذي يفيد من النظريات التواصلية)، خلصت هذه الدراسة إلى نتيجة هامة مفادها: ثبوت فاعلية مقاربة النصوص الأصيلة في تعليم اللغة العربية للناطقين بغيرها. Abstract: This article addresses the issue of proving the validity of the original texts in teaching Arabic to non-natives. After consulting the views of foreign language teaching experts (considering Arabic is a foreign language for non-native speakers), the opinions of those with textual and communicative theories, and those with the functional orientation in language education (which derives from the communicative theories), in the end, this study arrived at the conclusion that the original texts approach is effective in the teaching of Arabic to non-native speakers. ar_AR
dc.language.iso Ar ar_AR
dc.publisher مجلة اللسانيات التطبيقية- كلية اللغة العربية وأدابها- جامعة الجزائر 02- أبو القاسم سعد الله ar_AR
dc.relation.ispartofseries المجلد 7;العدد2
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject مقاربة النصوص الأصيلة ar_AR
dc.subject تعليم اللغة العربية للناطقين بغيرها ar_AR
dc.subject تعليم اللغات الأجنبية ar_AR
dc.subject an approach to original texts ar_AR
dc.subject teaching Arabic to non-native speakers ar_AR
dc.subject teaching foreign languages ar_AR
dc.subject text theories ar_AR
dc.subject and communication ar_AR
dc.title -المقاربة النصية في تعليم اللغة العربية للناطقين بغيرها - النصوص الأصيلة أنموذجا ar_AR
dc.title.alternative Textual approach for teaching the Arabic language for non-natives – authentic texts as a case study ar_AR
dc.type Article ar_AR


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account