الخلاصة:
Summary: This research aims to demonstrate tourism marketing in general and cultural heritage sites in particular. Another aim is to describe its importance in introducing and marketing these sites for tourism movement and development. Moreover, it aims to employ the tourism marketing mix to achieve that goal. The research concluded with a set of general recommendations that may constitute guidelines for those in charge of these sites to market them in tourism. التّسويق السّياحي لمواقع التّراث الثقافي يهدف هذا البحث إلى بيان ماهية التسويق السياحي بشكل عام والتسويق السياحي لمواقع التراث الثقافي بشكل خاص، وأهميته في التعريف بهذه المواقع وتسويقها لأغراض الحركة السياحية وتنميتها، وعلاوة على ذلك فهو يهدف إلى بيان كيفية توظيف المزيج التسويقي السياحي لتحقيق تلك الغاية، وقد خلص البحث إلى مجموعة من التوصيات العامة قد تشكل مبادئ توجيه للقائمين على تلك المواقع لتسويقها سياحياً.