Résumé:
This research work answers the main research question of whether EFL teachers’ and learners’ gender perceptions affect their classroom practices and discourses or not. The main objective is to search for potential effect of gender on EFL classrooms by unveiling gender disparities in EFL teachers’ and learners’ gender perceptions, classroom practices, and discourses following a grounded theory methodology. The results unveiled the salience of gender in EFL classrooms as it sheds light on the gender disparities
المحتمل للجنس على الفصول الدراسية للغة الإنجليزية كلغة أجنبية من خلال الكشف عن الفوارق بين الجنسين في التصورات الجنسانية لمدرسي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية والمتعلمين، والممارسات الصفية، والخطابات متبعا منهجية ترتكز على النضرية المتجذرة . وكشفت النتائج عن أهمية الجندر في أقسام اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية حيث تبرز و تسلط الضوء على الفوارق بين الجنسين