Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author BOUZIDA بوزيدة, Taous طاوس
dc.contributor.author Souryana, YASSINE (Directeur de thése)
dc.date.accessioned 2024-11-07T08:54:30Z
dc.date.available 2024-11-07T08:54:30Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/7470
dc.description.abstract This research work answers the main research question of whether EFL teachers’ and learners’ gender perceptions affect their classroom practices and discourses or not. The main objective is to search for potential effect of gender on EFL classrooms by unveiling gender disparities in EFL teachers’ and learners’ gender perceptions, classroom practices, and discourses following a grounded theory methodology. The results unveiled the salience of gender in EFL classrooms as it sheds light on the gender disparities المحتمل للجنس على الفصول الدراسية للغة الإنجليزية كلغة أجنبية من خلال الكشف عن الفوارق بين الجنسين في التصورات الجنسانية لمدرسي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية والمتعلمين، والممارسات الصفية، والخطابات متبعا منهجية ترتكز على النضرية المتجذرة . وكشفت النتائج عن أهمية الجندر في أقسام اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية حيث تبرز و تسلط الضوء على الفوارق بين الجنسين ar_AR
dc.language.iso en ar_AR
dc.publisher جامعة الجزائر2 أبو القاسم سعد الله Algiers2 University Abu El Kacem Saad Allah ar_AR
dc.subject Gender perceptions ar_AR
dc.subject EFL teachers ar_AR
dc.subject EFL learners ar_AR
dc.subject Gender equality ar_AR
dc.subject Gender dynamics - classrooms ar_AR
dc.title GENDER PERCEPTIONS AND THEIR EFFECT ON EFL CLASSROOMS IN A MULTI-CULTURAL CONTEXT ar_AR
dc.type Thesis ar_AR


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Recherche avancée

Parcourir

Mon compte