Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
BOUKHEMIS بوخميس, Lina لينة
|
|
dc.contributor.author |
Hamitouche, Fatiha (Directeur de thèse)
|
|
dc.date.accessioned |
2024-11-11T09:20:01Z |
|
dc.date.available |
2024-11-11T09:20:01Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.uri |
http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/7519 |
|
dc.description.abstract |
The present investigation focuses on analysing the impact of video use on second-year EFL learners’ intercultural awareness of the greeting and thanking patterns through assessing their performance. It deals with both exploratory and quasi-experimental studies. First, the exploratory study starts with describing the oral expression syllabus and then deals with the students’ pre-experiment questionnaire. Second, the quasi-experimental study uses the pre and post-tests, the students’ post-experiment questionnaire, and the teachers’ interview. The participants are EFL teachers and learners. The findings of the current investigation are quantitative and qualitative. First, the results identify the teaching methodology before the experiment, the learners’ attitudes, and willingness to use videos in their classrooms. Second, the results of the quasi-experiment study identify videos’ impact on EFL learners’ intercultural awareness of the “greeting” and “thanking” patterns, the learners’ attitudes post the use of videos and the teachers’ attitudes toward using videos in their classrooms
يركز هذا العمل على أثر استعمال الوسائط المتعددة, خصوصا الفيديو, على الوعي الثقافي حول صيغ التحية و الشكر لدى طلبة السنة ثانية ليسانس المتخصصين في اللغة الانجليزية كلغة أجنبية. يحوي العمل دراسة استكشافية تمهد الطريق لدراسة أخرى شبه تجريبية. تبدأ الدراسة الاستكشافية بوصف منهاج التعبير الشفهي و بعدها الاستبيان القبلي. أما الدراسة الشبه تجريبية فتستعمل اختبارات قبلية و أخرى بعدية و استبيانا بعديا موجها للطلبة و مقابلة مع الأساتذة. تتكون عينة الدراسة من أساتذة و طلبة اللغة الانجليزية كلغة أجنبية. تظهر النتائج المنهجية المستعملة قبل التجربة مواقف الطلبة و انفتاحهم على استعمال الفيديو في حصصهم. أما نتائج الدراسة الشبه تجريبية فتحدد أثر الفيديوهات على الوعي الثقافي للطلبة حول صيغ الشكر و التحية و مواقفهم و مواقف الأساتذة اتجاه استعمال الفيديوهات خلال الدرس. و ختاما تظهر النتائج أثر الفيديوهات على الوعي الثقافي لطلبة
اللغة الانجليزية كلغة أجنبية |
ar_AR |
dc.language.iso |
en |
ar_AR |
dc.publisher |
جامعة الجزائر2 أبو القاسم سعد الله Algiers2 University Abu El Kacem Saad Allah |
ar_AR |
dc.subject |
EFL Learning |
ar_AR |
dc.subject |
Intercultural Awareness |
ar_AR |
dc.subject |
Multimedia |
ar_AR |
dc.subject |
Politeness patterns |
ar_AR |
dc.title |
The Impact of Multimedia on Students' Intercultural Awareness of Politeness Patterns: The Case of Video Use with Second Year Students at the Department of English, University of Badji Mokhtar Annaba |
ar_AR |
dc.title.alternative |
تأثير الوسائط المتعددة على الوعي الثقافي للطلبة حول صيغ التأدب: حالة استعمال الفيديو مع طلبة السنة الثانية ليسانس بقسم اللغة الانجليزية في جامعة باجي مختار بعنابة |
ar_AR |
dc.type |
Thesis |
ar_AR |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée