الخلاصة:
The present research aims to prove Ernest Hemingway’s influence on the minimalist styles of Raymond Carver, Richard Ford, and Bobbie Ann Mason, with respect to both techniques and themes and his legacy to the Minimalist Movement. To prove such a contribution, the work compares twenty selected short stories using the theoretical framework put forward by Wolfgang Iser’s Reception Theory. The major research question of this dissertation is: what are the aspects of Hemingway’s style that are associated with his “Iceberg Theory” and adapted by Carver, Ford, and Mason in the selected stories to achieve Carver’s, Ford’s, and Mason’s specific purposes? The research findings demonstrated that these minimalist writers are influenced by Hemingway’s stylistic and narrative techniques; and themes that are predominant in producing strong emotional effects and reveal much about the disillusionment of American society in the late twentieth century.
يتناول البحث مسألة الإرث الفكري لحركة الأسلوب التبسيطي عند إرنست همنغواي. ويسعى إلى إثبات مساهمتِه أسلوبا وموضوعا . ويُبيِّنُ ميلَ هذا الأسلوب بكتابٍ بارزين، أمثال رايموند كارفر، وريتشارد فورد، و بوبي آن ماسون. بلوغا لهذه الغاية، اعتمدنا في هذه الدراسة على مقارنة وتحليل عشرينَ قصَّة قصيرة منتقات لهؤلاء الكُتَّاب ضمن إطار نظرية التلقي لفولفغانغ ايزر. وقد جاء التساؤل الرئيسي للبحث كما يلي: إذا كان إرث إرنست همنغواي الفكري يكمن أساسًا في استحضار الحقيقة العاطفية للقراء الضمنيين ، فما هي جوانب أسلوبه وتقنياته السردية والمواضيع المرتبطة بـ "نظرية الجبل الجليدي" والتي تم تكييفها وتنفيذها بنجاح من قبل كارفر وفورد وماسون في القصص المختارة لتحقيق نفس التأثير على القراء الضمنيين؟تشير نتائج البحث أنّ كُتّاب الأسلوب التبسيطي تبنوا طريقة همنغواي لجذب العاطفة الحقيقية للقراء، من خلال اعتمادهم على اللغة الشاعرية و تقنيات السرد. كما قد طَوَّعوا المواضيع التي تقوى على استثارة العواطف وكشف القناع عن وجوه خيبة المجتمع الأمريكي في القرن العشرين