الخلاصة:
As writing in a foreign language requires both cognitive and emotional involvement on the part of language students, this present study attempts to address writing anxiety and its potential sources as experienced by undergraduate students. Specifically, this research is a humble endeavour to contribute to the recent area of inquiry, that of the dynamic approach to anxiety. The research to date has tended to focus on the notion of causality rather than the person-in-context view of learners, including a myriad of perceptions and experiences. This research also sheds light on the effect of increased exposure to the target language on the students’ writing anxiety. It also seeks to examine anxiety specific to different writing tasks. In addition to that, and with the shift into hybrid teaching due to the COVID-19 pandemic outbreak in Algeria, there was a need to identify the impact of Moodle on students’ writing anxiety levels.
تتطلب الكتابة بلغة أجنبية تداخلا معرفيا وعاطفيالطلاب اللغة، لذلك تحاول هذه الدراسة معالجة قلق الكتابة ومصادره المحتملة. يعد هذا البحث مسعى متواضعًا للمساهمة في مجال البحث الديناميكي للقلق. حتى الآن اتجه البحث إلى التركيز على فكرة السببية بدلاً من وجهة نظر الطلاب، بما في ذلك عدد لا يحصى من التصورات والخبرات. يلقي هذا البحث الضوء على تأثير زيادة التعرض للغة الهدف على القلق الكتابي لدى الطلاب. ويسعى أيضًا إلى فحص القلق الخاص بمهام الكتابة المختلفة. بالإضافة إلى ذلك، ومع التحول إلى التدريس الهجين بسبب تفشي جائحة كوفيد-19 في الجزائر، كانت هناك حاجة لتحديد تأثيرمودل على قلق الطلاب في الكتابة