المستودع الرقمي المؤسساتي للإنتاج العلمي والأكاديمي لجامعة الجزائر 2

Investigating Foreign Language Writing Anxiety from Think to Ink with Reference to Sources of Anxiety , and Task-related Anxiety: The Case of First-year and Third-year Students at the English Department of Algiers 2 University

عرض سجل المادة البسيط

dc.contributor.author MOUHOUBI-MESSADH موهوبي مصاظ, Chahrazad شهرزاد
dc.contributor.author Khaldi, Kamel (Directeur de thèse)
dc.date.accessioned 2024-11-11T10:19:49Z
dc.date.available 2024-11-11T10:19:49Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/7525
dc.description.abstract As writing in a foreign language requires both cognitive and emotional involvement on the part of language students, this present study attempts to address writing anxiety and its potential sources as experienced by undergraduate students. Specifically, this research is a humble endeavour to contribute to the recent area of inquiry, that of the dynamic approach to anxiety. The research to date has tended to focus on the notion of causality rather than the person-in-context view of learners, including a myriad of perceptions and experiences. This research also sheds light on the effect of increased exposure to the target language on the students’ writing anxiety. It also seeks to examine anxiety specific to different writing tasks. In addition to that, and with the shift into hybrid teaching due to the COVID-19 pandemic outbreak in Algeria, there was a need to identify the impact of Moodle on students’ writing anxiety levels. تتطلب الكتابة بلغة أجنبية تداخلا معرفيا وعاطفيالطلاب اللغة، لذلك تحاول هذه الدراسة معالجة قلق الكتابة ومصادره المحتملة. يعد هذا البحث مسعى متواضعًا للمساهمة في مجال البحث الديناميكي للقلق. حتى الآن اتجه البحث إلى التركيز على فكرة السببية بدلاً من وجهة نظر الطلاب، بما في ذلك عدد لا يحصى من التصورات والخبرات. يلقي هذا البحث الضوء على تأثير زيادة التعرض للغة الهدف على القلق الكتابي لدى الطلاب. ويسعى أيضًا إلى فحص القلق الخاص بمهام الكتابة المختلفة. بالإضافة إلى ذلك، ومع التحول إلى التدريس الهجين بسبب تفشي جائحة كوفيد-19 في الجزائر، كانت هناك حاجة لتحديد تأثيرمودل على قلق الطلاب في الكتابة ar_AR
dc.language.iso en ar_AR
dc.publisher جامعة الجزائر2 أبو القاسم سعد الله Algiers2 University Abu El Kacem Saad Allah ar_AR
dc.subject writing anxiety ar_AR
dc.subject sources of writing anxiety ar_AR
dc.subject writing tasks ar_AR
dc.subject Moodle implementation ar_AR
dc.title Investigating Foreign Language Writing Anxiety from Think to Ink with Reference to Sources of Anxiety , and Task-related Anxiety: The Case of First-year and Third-year Students at the English Department of Algiers 2 University ar_AR
dc.type Thesis ar_AR


الملفات في هذه المادة

هذه المادة تظهر في الحاويات التالية

عرض سجل المادة البسيط

بحث دي سبيس


بحث متقدم

استعرض

حسابي