Digital Deposit of grey literature of Algiers 2 University

Issues and Difficulties in Teaching/ learning English for Specific Purposes at University Level in Algeria: A Case Study of ESP Teachers and Learners at the University of Ghardaia

Show simple item record

dc.contributor.author Sartorio صارطوريو, Siham سهام
dc.contributor.author Hamitouche, Fatiha (Directeur de thèse)
dc.date.accessioned 2024-11-11T12:28:53Z
dc.date.available 2024-11-11T12:28:53Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/7529
dc.description.abstract The present study aimed to find out the major difficulties and problems that hinder successful ESP teaching and learning in Algerian Universities. It was conducted with a sample of 24 ESP teachers and 364 undergraduate learners from different faculties at the University of Ghardaia. The researcher used questionnaires and classroom observation to collect the data. A mixed approach of qualitative and quantitative analysis was adopted for data processing. The findings of the study revealed that ESP teachers face a lot of issues and difficulties which turn teaching to be a challenging task. These include: absence of ESP syllabus, students’ motivation, large sized classrooms and lack of teaching resources. ESP learners, on the other hand, face problems ; among them: low level of English proficiency, limited class-time and the content of the ESP course is not compatible with their needs. هدفت الدراسة إلى استكشاف الصعوبات و العراقيل التي يواجهها كل من أساتذة الإنجليزية المتخصصة و الطلبة بالجامعة الجزائرية و التي تحول دون التعلم الفعال و الأداء الجيد للطلبة في اللغة الإنجليزية. أجريت الدراسة مع عينة متكونة من 24 أستاذ للغة الإنجليزية المتخصصة و 364 طالبا من كليات مختلفة بجامعة غرداية. استخدمت الدراسة أساليب مختلفة لجمع المعلومات كالاستبيانات و الملاحظة المباشرة لحصص الإنجليزية المتخصصة.أظهرت الدراسة أن أساتذة الإنجليزية المتخصصة بالجامعة جملة من المشاكل و الصعوبات التي تعرقل نجاح العملية التعليمية من بينها:عدم وجود منهاج، نقص موارد التدريس، نقص تحفيز الطلاب و العدد الكبير للطلبة بالأفواج.أفرزت الدراسة أيضا أن الطلبة لديهم أيضا مشاكل من بينها مستوى متدني جدا في اللغة الإنجليزية في اللغة الإنجليزية ، ساعات التدريس غير الكافية و محتوى برنامج الإنجليزية لا يتماشى مع احتياجاتهم و تطلعاتهم ar_AR
dc.language.iso en ar_AR
dc.publisher جامعة الجزائر2 أبو القاسم سعد الله Algiers2 University Abu El Kacem Saad Allah ar_AR
dc.subject Teaching- Issues ar_AR
dc.subject Teaching-learning ar_AR
dc.subject learning English ar_AR
dc.title Issues and Difficulties in Teaching/ learning English for Specific Purposes at University Level in Algeria: A Case Study of ESP Teachers and Learners at the University of Ghardaia ar_AR
dc.type Thesis ar_AR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account