المستودع الرقمي المؤسساتي للإنتاج العلمي والأكاديمي لجامعة الجزائر 2

Investigating Students‟ Ability to Transfer Writing Knowledge from General English to ESP Case study: High School of Banks‟ students

عرض سجل المادة البسيط

dc.contributor.author BOUCHAREB بوشارب, Hassina حسينة
dc.contributor.author BESSAI AOUDJIT, Nesrine(Directrice de thése)
dc.date.accessioned 2024-11-11T12:59:38Z
dc.date.available 2024-11-11T12:59:38Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/7532
dc.description.abstract The study aimed at investigating first year students’ ability to transfer writing knowledge from General English to ESP at the Ecole Superieure des Banques (ESB)-Bouzareah. Through this study we wanted to know whether the prior knowledge of General English acquired by ESB students’ allows them to write good formal letters. The number of participants was 88 who represent first year students from both Brevet Superieur de Banque (BSB) and Diplome Superieur d’Etudes Bancaire DSEB cycles. In order to achieve the aims of the study, the researcher used three tools for data collection that included a questionnaire, students’ draft and an interview. The results of the study have shown the following: The ESB students showed a great dissatisfaction with all aspects of the writing program. There have been differences in needs between males and females. Besides students have a great deficiency in writing in all the categories of writing and their rating to their ESP teachers was relatively low. تهدف الدراسة الى بحث قابلية الطلبة لتحويل معارفهم من الكتابة في اللغة الانجليزية العامة الى الكتابة في اللغة المتخصصة لطلبة المدرسة العليا للصرفة. من خلال هذه الدراسة أردنا معرفة اذ كانت المعرفة المسبقة للغة الانجليزية العامة تمكن الطلبة من كتابة رسائل إدارية في المستوى. تتكون العينة من 88 طالب و تمثل السنوات الاولى للطورين استعملت الباحثة ثلاث ادواة كوسيلة لجمع المعطيات وهي اوراق الطلبة. الاستبيان و المقابلة. جاءت نتائج الدراسة كما يلي اظهرت الدراسة عجز كبير لدى الطلبة لكتابة رسائل ادارية بالاظافة الى عدم رضى عن كل جوانب برنامج الكتابة المدرسوجود فروق ذات دلالة بين الذكور و الإناث لصالح الإناث تقييم الطلبة لاساتذتهم كان ضعيف الى حد كبير تقييم الطلبة لطرق التقييم كان ايضا ضعيف في النهاية قدمت الباحثة بعض التوصيات للجهات المعنية ar_AR
dc.language.iso en ar_AR
dc.publisher جامعة الجزائر2 أبو القاسم سعد الله Algiers2 University Abu El Kacem Saad Allah ar_AR
dc.subject Program Evaluation ar_AR
dc.subject Teacher Training ar_AR
dc.subject Writing Knowledge ar_AR
dc.title Investigating Students‟ Ability to Transfer Writing Knowledge from General English to ESP Case study: High School of Banks‟ students ar_AR
dc.type Thesis ar_AR


الملفات في هذه المادة

هذه المادة تظهر في الحاويات التالية

عرض سجل المادة البسيط

بحث دي سبيس


بحث متقدم

استعرض

حسابي