Dépôt Institutionnel Numérique de la production Scientifique et Académique de l'Université d'Alger 2

Exploring Cross Linguistic Influence on Algerian Learners’ Written Production in English as an Additional Language. A Case Study of First Year Students At Ecole Normale Supérieure Bouzareah (ENSB

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author Athmani عثماني, Fatima Zohra فاطمة الزهراء
dc.contributor.author Boukhedimi, Yasmine (Directrice de thése)
dc.date.accessioned 2024-11-17T08:41:42Z
dc.date.available 2024-11-17T08:41:42Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/7622
dc.description.abstract This study aims at exploring crosslinguistic influence in the written production of Algerian students in English as a third or additional language. the present study has the following objectives: to explore the source language of transfer in the production of English, to investigate if there is a difference in the source language of transfer in the production of lexical and syntactic items, to discuss how the different factors of crosslinguistic influence highlighted in the literature condition lexical and syntactic transfer. Findings revealed that the source of language transfer comes from all the previously acquired languages, also there is a difference in the source of language transfer among lexical and syntactic items. The CLI factors examined in this study revealed their significance in predicting the source of transfer in English. language production can be greatly affected by all the languages that interacted in the mind. تهدف هذه الدراسة إلى استكشاف التأثير متعدد اللغات في الإنتاج الكتابي في اللغة الإنجليزية ، الحصول على نظرة ثاقبة لإنتاج أي لغة وبناء الجملة بشكل أكثر تحديدًا في الدور الذي تلعبه العوامل التي تؤثر على تحويل اللغة من اللغات المكتسبة سابقًا. أكثر تحديدًا، فإن الدراسة الحالية لها الأهداف التالية-للتحقيق في اللغة المصدر للتحويل في إنتاج اللغة الإنجليزية، - للتحقق مما إذا كان هناك اختلاف في اللغة المصدر للنقل في الإنتاج المعجمي والنحوي، - كشاف العوامل المؤثرة للتأثير اللغوي المتقاطع. كشفت النتائج أن مصدر نقل اللغة يأتي من جميع اللغات المكتسبة سابقًا، هناك اختلافًا في مصدر نقل اللغة بين العناصر المعجمية والنحوية. كشفت عوامل التأثير اللغوي المتقاطع التي تم فحصها عن أهميتها في التنبؤ بمصدر التأثير اللغوي المتبادل في اللغة الإنجليزية. أيضًا إنتاج اللغة الإنجليزية كلغة ثالثة يمكن أن يتأثر بشكل كبير بجميع اللغات المتفاعلة في الدماغ ar_AR
dc.language.iso en ar_AR
dc.publisher جامعة الجزائر2 أبو القاسم سعد الله Algiers2 University Abu El Kacem Saad Allah ar_AR
dc.subject Crosslinguistic Influence ar_AR
dc.subject Multilingualism ar_AR
dc.subject language transfer ar_AR
dc.subject Third language acquisition. ar_AR
dc.title Exploring Cross Linguistic Influence on Algerian Learners’ Written Production in English as an Additional Language. A Case Study of First Year Students At Ecole Normale Supérieure Bouzareah (ENSB ar_AR
dc.title.alternative استكشاف التأثير المتعدد اللغات على الإنتاج الكتابي للمتعلمين الجزائريين باللغة الإنكليزية كلغة إضافية دراسة حالة لطلاب السنة الأولى في المدرسة العليا للأساتذة بوزريعة ar_AR
dc.type Thesis ar_AR


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Recherche avancée

Parcourir

Mon compte