الخلاصة:
This research work provides a philosophical analysis of William Faulkner’s The Sound and the Fury (1929), As I Lay Dying (1930), Sanctuary (1931), and Light in August (1932) based on Friedrich Nietzsche’s theory of the Apollonian and Dionysian. Its purpose is to show that the four selected novels are constructed around Nietzsche’s dichotomy that he conceptualizes in his Birth of Tragedy (1872). It does so by first taking a glimpse at the structure of these novels and their peculiar fragmentation. In this regard, Faulkner’s convoluted narrative structure is linked to Dionysian elements of chaos and confusion. The present study then moves on to discuss the thematic dimensions of all four novels. It also suggests that Faulkner fuses together various elements of the Apollonian and Dionysian in the issues that he presents. It contends that despite the dominating presence of the frenzy Dionysian, the American writer always imbues his work with Apollonian counterbalances of harmony, reason, and beauty. Additionally, the analysis also shows how other elements of Nietzsche’s philosophy are embedded in Faulkner’s fiction. This is particularly made event when discussing Nietzsche’s concept of perspectivism, the idea that all truths or occurrences have different vantage points. Furthermore, this work also links Nietzsche’s concept of agon to Faulkner’s characters. Indeed, the current study argues that Faulkner instills a state of restless strife in his characters in which they are always struggling with themselves or their surroundings. This research work thus coalesces all the aforementioned theoretical grounds to bring to light Nietzsche’s influence on Faulkner
نادرا ما لخص جوهر العقل كما يلخصه الادب حيث ان الرواية استكشفته و اعطت نبدة عما يدور في الصميم
.سيسمح لنا عمل ويليام فولكنرباعطاء لمحة عن ذلك حيث انه مبني علي منضورفلسفي لنلك التجربة الداخلية في
الصوت و الغضب, بينما انا احتضر, نور في اغسطس, و الملاء. يمكن استنباط من كل هدا ميول فولكنر العدوانية و
الصراع الداءم داخله صراع بين الخير و الشر,الارادة الحتمية مقابل الارادة الحرة و مفهوم الهوية. جب ان يتطرق
اليها. هذا البحث يقوم بجمع هذه المسائل لاضهار ان فولكنر يأسس قصصه حول الثنائية الابولونية و الديونوسية. في
هذا الصدد , توفر نضريات فريدريك نيتشه في كتابه مولد التراجيديا تحليل بأدوات نضرية اساسية لفحص هذه
الثنائية. هذا العمل يضهر ان جزءا كبيرا من فلسفة نيتشه موجودة في اعمال فولكنر. نظرة فولكنر حول اللغة مثلا,
مؤشر جيد على تاثير الفيلسوف الالماني على عمله. أخيرا, التحليل النيتشي يهدف لاضهار كيف لا ينغمس فولكنر في
العدمية, و لكن في تقدير الحياة الى أقصى حد