المستودع الرقمي المؤسساتي للإنتاج العلمي والأكاديمي لجامعة الجزائر 2

The Apollonian and Dionysian in W. Faulkner’s The Sound and the Fury, As I Lay Dying, Sanctuary and Light in August

عرض سجل المادة البسيط

dc.contributor.author Rezzoug رزوق, Ahmed أحمد
dc.contributor.author Douifi, Mohamed (Directeur de thése)
dc.date.accessioned 2024-11-19T11:52:18Z
dc.date.available 2024-11-19T11:52:18Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/7665
dc.description.abstract This research work provides a philosophical analysis of William Faulkner’s The Sound and the Fury (1929), As I Lay Dying (1930), Sanctuary (1931), and Light in August (1932) based on Friedrich Nietzsche’s theory of the Apollonian and Dionysian. Its purpose is to show that the four selected novels are constructed around Nietzsche’s dichotomy that he conceptualizes in his Birth of Tragedy (1872). It does so by first taking a glimpse at the structure of these novels and their peculiar fragmentation. In this regard, Faulkner’s convoluted narrative structure is linked to Dionysian elements of chaos and confusion. The present study then moves on to discuss the thematic dimensions of all four novels. It also suggests that Faulkner fuses together various elements of the Apollonian and Dionysian in the issues that he presents. It contends that despite the dominating presence of the frenzy Dionysian, the American writer always imbues his work with Apollonian counterbalances of harmony, reason, and beauty. Additionally, the analysis also shows how other elements of Nietzsche’s philosophy are embedded in Faulkner’s fiction. This is particularly made event when discussing Nietzsche’s concept of perspectivism, the idea that all truths or occurrences have different vantage points. Furthermore, this work also links Nietzsche’s concept of agon to Faulkner’s characters. Indeed, the current study argues that Faulkner instills a state of restless strife in his characters in which they are always struggling with themselves or their surroundings. This research work thus coalesces all the aforementioned theoretical grounds to bring to light Nietzsche’s influence on Faulkner نادرا ما لخص جوهر العقل كما يلخصه الادب حيث ان الرواية استكشفته و اعطت نبدة عما يدور في الصميم .سيسمح لنا عمل ويليام فولكنرباعطاء لمحة عن ذلك حيث انه مبني علي منضورفلسفي لنلك التجربة الداخلية في الصوت و الغضب, بينما انا احتضر, نور في اغسطس, و الملاء. يمكن استنباط من كل هدا ميول فولكنر العدوانية و الصراع الداءم داخله صراع بين الخير و الشر,الارادة الحتمية مقابل الارادة الحرة و مفهوم الهوية. جب ان يتطرق اليها. هذا البحث يقوم بجمع هذه المسائل لاضهار ان فولكنر يأسس قصصه حول الثنائية الابولونية و الديونوسية. في هذا الصدد , توفر نضريات فريدريك نيتشه في كتابه مولد التراجيديا تحليل بأدوات نضرية اساسية لفحص هذه الثنائية. هذا العمل يضهر ان جزءا كبيرا من فلسفة نيتشه موجودة في اعمال فولكنر. نظرة فولكنر حول اللغة مثلا, مؤشر جيد على تاثير الفيلسوف الالماني على عمله. أخيرا, التحليل النيتشي يهدف لاضهار كيف لا ينغمس فولكنر في العدمية, و لكن في تقدير الحياة الى أقصى حد ar_AR
dc.language.iso en ar_AR
dc.publisher جامعة الجزائر2 أبو القاسم سعد الله Algiers2 University Abu El Kacem Saad Allah ar_AR
dc.subject Faulkner, William-philosophical analysis ar_AR
dc.subject Perspectivism ar_AR
dc.subject Apollonian ar_AR
dc.subject Dionysian ar_AR
dc.title The Apollonian and Dionysian in W. Faulkner’s The Sound and the Fury, As I Lay Dying, Sanctuary and Light in August ar_AR
dc.type Thesis ar_AR


الملفات في هذه المادة

هذه المادة تظهر في الحاويات التالية

عرض سجل المادة البسيط

بحث دي سبيس


بحث متقدم

استعرض

حسابي