dc.description.abstract |
إن المؤسسة التربوية من أكثر المؤسسات التي تسعى دائما الى البحث عن
الطرق والأساليب الكفيمة لتحسين مخرجاتيا من التلاميذ وذلك انطلاقا من الت ا زم
عماليا بعمميم، ولا يتحقق ىذا الا بوجود بنية داخمية متماسكة من خلال وجود مدير
وطاقم تربوي جيد، يعمل عمى تك وين وتحفيز الأستاذ حتى لا تجعمو يخمق
است ا رتيجيات يكتسبيا اثناء دوامو الرسمي وتصبح تتحكم في الت ا زم وقيم ىذا الأستاذ
أي أن ىذه الممارسات المكتسبة اثناء الدوام اصبحت تمعب دو ا ر ميما فييا مما
ينعكس عمى المؤسسة التربوية بالسمب و يؤدي الى التأثير عمى طبيعة التعامل بين
العامل والمدير مما ينعكس عمى الولاء لممؤسسة التربوية والرضا عن العمل
والانضباط.
The educational institution is considered one of the most
institutions that always seeks to find ways and methods to
improve its outputs from students, based on the commitment of
its employees to their work, and this is only achieved by the
existence of a coherent internal structure, with the presence of a
competent educational staff and manager, who works to train
and motivate the teacher, so as not to create Strategies he
acquires during his official working hours, and which control
the commitment and values of this teacher in the sense that these
practices acquired during working hours play an important role
in them, which reflects negatively on the educational institution,
and leads to an impact on the nature of interaction between the
employee and the principal, which is reflected in loyalty to the
educational institution, satisfaction with work, and discipline.
key |
ar_AR |