Digital Deposit of grey literature of Algiers 2 University

English Language Supremacy and Cultural Transgression in the Algerian University Education

Show simple item record

dc.contributor.author Salhi, Mohamed Nadhir
dc.contributor.author Kabache, Taieb
dc.date.accessioned 2025-02-18T09:10:09Z
dc.date.available 2025-02-18T09:10:09Z
dc.date.issued 2024-12-22
dc.identifier.issn 2507-721X
dc.identifier.issn EISSN 2507-721X
dc.identifier.uri http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/8184
dc.description.abstract The present paper reports an ethnographic study that aims to explore the supremacy of the English language in the Algerian university educational system and how it can perpetuate cultural transgression. In recent years, language has shifted from its main purpose as a medium of communication to becoming a tool to implement exotic cultures inside domestic societies. In the Algerian context, English has become exceptionally prestigious and this supremacy notion has created a growing demand for English language instruction at universities and prompted students' preferences to study English as a major. However, this language integration in education has compelled consequential implications on the cultural identity of Algerian students and led to a devaluation of the Arabic language. Despite the global prevalence of English, it is crucial to preserve local languages as a means of cultural heritage conservation. Accordingly, the study is qualitative in nature where data was collected through classroom observation and interviews administered to a sample of English university teachers. This work investigates how students are affected both linguistically and culturally. English university teachers, as this paper vindicates, have observed this cultural impact and how they can potentially intervene in this cultural transgression by developing students’ cultural awareness. يقدم هذا البحث دراسة إثنوغرافية تهدف إلى استكشاف ولوج اللغة الإنجليزية في النظام التعليمي الجامعي الجزائري وكيف يمكن أن يؤدي إلى انتهاك ثقافي. في السنوات الأخيرة، تحولت هذه اللغة من الغرض الرئيسي منها كوسيلة تواصل إلى أداة لتسرب الثقافات الغريبة داخل المجتمعات المحلية. في المجتمع الجزائري، اكتسبت اللغة الإنجليزية مكانة مرموقة بشكل استثنائي، وأدى هذا المفهوم السائد إلى زيادة الطلب على تعلم اللغة الإنجليزية في الجامعات وتحفيز الطلاب لدراسة اللغة الإنجليزية كتخصص رئيسي. ومع ذلك، أدى دمج هذه اللغة في التعليم إلى آثار وعواقب على الهوية الثقافية للطلاب الجزائريين وأدى إلى التقليل من قيمة اللغة العربية. على الرغم من انتشار اللغة الإنجليزية عالميًا، من المهم الحفاظ على اللغات المحلية كوسيلة لحفظ التراث الثقافي. وفقًا لذلك، تتميز هذه الدراسة بطبيعتها النوعية حيث تم جمع البيانات من خلال ملاحظة الطلاب خلال الفصل الدراسي وإجراء مقابلات مع عينة من أساتذة اللغة الإنجليزية بالجامعة. يبحث هذا العمل في كيفية تأثر الطلاب من الناحية اللغوية والثقافية على حد سواء. وقد لاحظ أساتذة اللغة الإنجليزية بالجامعة، كما يثبت هذا البحث، التأثير الثقافي مع إحتماية تدخلهم في الحد من هذا الإنتهاك الثقافي من خلال تطوير الوعي الثقافي لدى الطلاب ar_AR
dc.language.iso en ar_AR
dc.publisher المجلة الجزائرية لعلوم اللسان - مخبر اللسانيات وعلم الإجتماع اللغوي وتعليمية اللغات - كلية اللغة العربية وأدابها- جامعة الجزائر02- أبو القاسم سعد الله ar_AR
dc.relation.ispartofseries المجلد 9;العدد 02
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject English language ar_AR
dc.subject Algerian university ar_AR
dc.subject educational system ar_AR
dc.subject cultural transgression ar_AR
dc.subject cultural awareness ar_AR
dc.subject الجامعة ar_AR
dc.subject اللغة الإنجليزية ar_AR
dc.subject الوعي الثقافي ar_AR
dc.subject الإنتهاك الثقافي ar_AR
dc.subject الجزائرية ar_AR
dc.title English Language Supremacy and Cultural Transgression in the Algerian University Education ar_AR
dc.type Article ar_AR
dc.Access


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account