عرض سجل المادة البسيط

dc.contributor.author عيط, حسان
dc.contributor.author تواتي, مهدي
dc.date.accessioned 2025-02-18T13:02:19Z
dc.date.available 2025-02-18T13:02:19Z
dc.date.issued 2014-01-01
dc.identifier.issn 2392-5337
dc.identifier.uri http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/8195
dc.description.abstract The expected changes in the age of globalization in general and the globalization of educational particularly require changes in the philosophy of education policies and curricula and methods, though awareness classes last strategic role important and serious education plays in the information age increases convinced educators and others that education is the problem and the solution at the same time , they are If we do not improve the problem of exploitation of a solution if we have a good hire and exploit its advantages in the field of education for our children . The danger that we fear our civilization is not globalization per se, but the real danger to us is the pattern of education which does not provide for our children and our youth, but answers about how to be consumers par excellence for materials globalization to be so just market provides a quick profit for global companies, and from this point of view we want to illustrate how activating means globalization in the educational side of our children إن التغيّرات المتوقعة في عصر ظاهرة العولمة عموما والعولمة التربوية بشكل خاص تتطلب تغييرات في فلسفة التربية وسياساتها ومناهجها وأساليبها، وإن الوعي بدروس الماضي والدور الاستراتيجي الهام والخطير الذي تلعبه التربية في عصر المعلومات يزيد من قناعة التربويين وغيرهم بأن التربية هي المشكلة والحل في نفس الوقت، فهي مشكلة إذا لم نحسن استغلالها وهي حلا إذا أحسنّا استغلال وتوظيف إيجابياتها في الميدان التربوي لأبنائنا. فالخطر الذي نخشاه على حضارتنا ليس من العولمة في حد ذاتها بل الخطر الحقيقي المحدق بنا يتمثل في النسق التربوي الذي لا يقدم لأطفالنا ولشبابنا إلا أجوبة عن كيف يكونون مستهلكين بامتياز لمواد العولمة ليكونوا بذلك مجرد سوق يوفر الربح السريع للشركات العالمية، ومن هذا المنطلق أردنا توضيح كيفية تفعيل وسائل العولمة في الجانب التربوي لأطفالنا. Les changements attendus à l’ère de la mondialisation en général et de la mondialisation de l’éducation en particulier exigent des changements dans la philosophie, les politiques, les méthodes et les méthodes d’éducation. La prise de conscience des leçons du passé et du rôle stratégique important et dangereux joué par l’éducation à l’ère de l’information augmente la conviction des éducateurs et d’autres que l’éducation est le problème et la solution en même temps, ce qui est un problème si nous ne l’exploitons pas et est une solution si nous sommes mieux exploités et employés dans le domaine éducatif pour nos enfants. Le danger que nous craignions pour notre civilisation n’est pas de la mondialisation en soi, mais le vrai danger pour nous est le modèle éducatif, qui fournit à nos enfants et à nos jeunes seulement des réponses sur la façon dont ils sont consommateurs des matériaux de la mondialisation, étant ainsi un marché qui fournit un profit rapide aux entreprises mondiale ar_AR
dc.language.iso Ar ar_AR
dc.publisher الاسرة والمجتمع-الاسرة و التنمية والوقاية من الانحراف و الاجرام-كلية العلوم الاجتماعية-جامعة الجزائر2 ابو القاسم سعد الله ar_AR
dc.relation.ispartofseries 2;1
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject الطفل ar_AR
dc.subject التربية ar_AR
dc.subject العولمة ar_AR
dc.subject العولمة التربوية ar_AR
dc.subject Enfant ar_AR
dc.subject éducation ar_AR
dc.subject mondialisation ar_AR
dc.subject mondialisation de l'éducation ar_AR
dc.subject Child ar_AR
dc.subject Education ar_AR
dc.subject Globalization ar_AR
dc.subject Educational globalization ar_AR
dc.title تفعيل الثورة المعلوماتية في المجال التربوي ar_AR
dc.type Article ar_AR


الملفات في هذه المادة

ملفات الرخصة التالية مرتبطة بهذه المادة:

هذه المادة تظهر في الحاويات التالية

عرض سجل المادة البسيط

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

بحث دي سبيس


بحث متقدم

استعرض

حسابي