Digital Deposit of grey literature of Algiers 2 University

"الوسط المدرسي وعلاقته بتحقيق أبعاد الاستدامة الاجتماعية" ،"the School Environment And Its Relationship To Achieving Social Sustainability Dimensions"

Show simple item record

dc.contributor.author ذياب, سليمة
dc.contributor.author ضيف, الازهر
dc.date.accessioned 2025-03-12T10:49:12Z
dc.date.available 2025-03-12T10:49:12Z
dc.date.issued 2021-12-31
dc.identifier.issn E-2602-6716
dc.identifier.issn 2392-5337
dc.identifier.uri http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/8462
dc.description.abstract The moral (non-material) pollution is recent and did not cause anxiety as is the case today, as it destroyed the oases of palm trees for the purpose of building and unplanned reconstruction that transformed the beautiful agricultural lands and forests into areas of cement without green color, and confused the criteria of the village and the city , And exclude every aesthetic touch except for good customs, traditions, or public etiquette. Therefore, we seek in this article to clarify the contributions of the school to sustainable development, and this in order to analyze the interactive. causal relationship between sustainable development and socialization of individuals ففي ضوء الاهتمام العالمي والوطني، وكذا المحلي بمشاكل البيئة والحماية السليمة، وبعد التسليم بأن الأضرار التي ألحقها ويلحقها أفراد المجتمع بالبيئة قد أنتجت لنا مشكلات بيئية خطيرة، ومن بين المشكلات التي فرضت نفسها بقوة على مستوى المجتمع المحلي و بأبعاد شتى وتحاول المدرسة كإحدى مؤسسة التنشئة حلها؛ مشكلة التلوث المعنوي الذي يؤدى إلى الشعور بعدم الراحة النفسية وفقدان الانتماء للبيئة المحيطة، وبتر القيم الجمالية والآداب العامة لشبكة العلاقات الاجتماعية داخل النسق الكلي، ومنها انعدام الاستدامة الاجتماعية. وهذه المشكلة جاءت وليدة موجة التمدن السريع، وغياب الرقابة والتخطيط، والبناء العشوائي، والتوسع العمراني، و توسع الطرقات. لذا هدفت هذه الدراسة لتوضيح مساهمات المدرسة في التنمية المستدامة، وهذا من أجل تحليل العلاقة السببية التفاعلية بين التنمية المستدامة والتنشئة الاجتماعية للأفراد. ar_AR
dc.language.iso Ar ar_AR
dc.publisher الاسرة والمجتمع-الاسرة و التنمية والوقاية من الانحراف و الاجرام-كلية العلوم الاجتماعية-جامعة الجزائر2 ابو القاسم سعد الله ar_AR
dc.relation.ispartofseries 9;2
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject التنمية المستدامة ar_AR
dc.subject المدرسة ar_AR
dc.subject الإستدامة الاجتماعية ar_AR
dc.subject التلوث المعنوي ar_AR
dc.subject sustainable development ar_AR
dc.subject school ar_AR
dc.subject Social sustainability ar_AR
dc.subject Moral pollution ar_AR
dc.title "الوسط المدرسي وعلاقته بتحقيق أبعاد الاستدامة الاجتماعية" ،"the School Environment And Its Relationship To Achieving Social Sustainability Dimensions" ar_AR
dc.type Article ar_AR


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account