المستودع الرقمي المؤسساتي للإنتاج العلمي والأكاديمي لجامعة الجزائر 2

لإیدیولوجیا والزمن في الصورة الشمسیة الصحفیة مقاربة سیمیائیة من منظور رولان بارث

عرض سجل المادة البسيط

dc.contributor.author بوعمرة, كریمة
dc.date.accessioned 2025-03-16T08:32:25Z
dc.date.available 2025-03-16T08:32:25Z
dc.date.issued 2024-05-16
dc.identifier.issn 1112-9336
dc.identifier.uri http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/8512
dc.description.abstract The photographic image in the press discourse is important. in this study, I deal with the ideological aspect, and the concept of time in the image photographic from the perspective of Roland Barthes, and I have chosen two models in my analysis of the photographic image, the first represents the Russia- Croatia conflict- I tried to apply the concept of nature/ culture and the concept of time in the image photographic. the photographic image looks innocent, natural, and the cultural side appears through the signs that support signifiance, about the time, the photographic image shows the Russian - Croatian conflict in a both ( before the war / after the war), and in the second image represents the confrontation between the Palestinians and the forces of the Zionist occupation, and time appears in ( before the confrontation at the Al-Aqsa Mosque, then the moment of confrontation between Palestinian, and the forces of occupation). ar_AR
dc.relation.ispartofseries مجلة آفاق علمیة;المجلد: 16 العدد: 01
dc.subject photographic image, press discourse, Ideology, signs, culture. ar_AR
dc.title لإیدیولوجیا والزمن في الصورة الشمسیة الصحفیة مقاربة سیمیائیة من منظور رولان بارث ar_AR
dc.title.alternative Ideology and time in photojournalism A semiotic approach from the perspective of Roland Barthes ar_AR
dc.type Article ar_AR


الملفات في هذه المادة

هذه المادة تظهر في الحاويات التالية

عرض سجل المادة البسيط

بحث دي سبيس


بحث متقدم

استعرض

حسابي