| dc.contributor.author |
بوراس Bouras, عبد الهادي Abd El Hadi
|
|
| dc.contributor.author |
حواس, بري (مدير البحث)
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-11-11T12:18:52Z |
|
| dc.date.available |
2025-11-11T12:18:52Z |
|
| dc.date.issued |
2024 |
|
| dc.identifier.uri |
http://ddeposit.univ-alger2.dz:8080/xmlui/handle/20.500.12387/9331 |
|
| dc.description.abstract |
انقسمت المدونات النقدية في دراستها لقضية السرقات الشعرية إلى تيارين تيار اهتم بالتأريخ للمعنى والبحث في دواوين الشعراء المحدثين عن معاني أبيات تشبه معاني المتقدمين والحكم عليها بالسرقة، وتيار آخر جمالي أهتم بتوليد المعاني وتطوريها من المحدثين.
سعت هذه الأطروحة الموسومة بالسرقات الشعرية قراءة نقدية معاصرة البحث في خصائص التيارين والتركيز على التيار الجمالي بالموازنة بين المسروق والمسروق منه ورصد خط سير المعنى وتطوره من عصر إلى عصر ومن شاعر إلى شاعر
In its study of the issue of poetic plagiarism, critical blogs were divided into two streams: a stream that was concerned with history of meaning and searching in the collections of modern poets for the meanings of verses similar to the meanings of the predecessors and judging them as plagiarism, and another aesthetic stream that was concerned with generating meanings and developing them from the moderns.
This thesis "poetic plagiarism, a contemporary critical study" sought to investigate the characteristics of the two streams, focusing on the aesthetic one by balancing between the plagiarised and the plagiarised from, and monitoring the course of meaning and its development from an era to another and from a poet to another. |
ar_AR |
| dc.language.iso |
Ar |
ar_AR |
| dc.publisher |
جامعة الجزائر2 أبو القاسم سعد الله Algiers2 University Abu El Kacem Saad Allah |
ar_AR |
| dc.subject |
الإبداع الشعري |
ar_AR |
| dc.subject |
السرقات الشعرية |
ar_AR |
| dc.subject |
رواية الشعر |
ar_AR |
| dc.subject |
الموازنات الشعرية |
ar_AR |
| dc.title |
السرقات الشعرية قراءة نقدية معاصرة |
ar_AR |
| dc.title.alternative |
Poetic Plagiarism, a Contemporary Critical Study |
ar_AR |
| dc.type |
Thesis |
ar_AR |